2005
Polohová diferenciace obcí v regionu NUTS II Jihovýchod
TOUŠEK, Václav, Daniel SEIDENGLANZ, Tomáš KREJČÍ a Richard HUBLZákladní údaje
Originální název
Polohová diferenciace obcí v regionu NUTS II Jihovýchod
Název anglicky
Positional differentiation of municipalities in NUTS II region Southeast
Autoři
TOUŠEK, Václav (203 Česká republika), Daniel SEIDENGLANZ (203 Česká republika), Tomáš KREJČÍ (203 Česká republika) a Richard HUBL (203 Česká republika, garant)
Vydání
Brno, VIII. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách, od s. 199-204, 6 s. 2005
Nakladatel
Ekonomicko-správní fakulta MU
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
Zemský magnetismus, geodesie, geografie
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14310/05:00013534
Organizační jednotka
Přírodovědecká fakulta
ISBN
80-210-3888-8
Klíčová slova anglicky
city; city hinterland; position in transport network; core - semiperiphery - periphery; Southeast region
Změněno: 4. 1. 2006 15:36, doc. RNDr. Václav Toušek, CSc.
V originále
Dopravní poloha významně ovlivňuje rozvojové šance území. Platí to i v současné době, kdy dochází k rychlému rozvoji dopravních a telekomunikačních technologií, protože v důsledku toho je možné realizovat sociální a hospodářské interakce na stále větší vzdálenosti. Cílem příspěvku proto je nalézt v regionu NUTS II Jihovýchod (Jihomoravský kraj a kraj Vysočina) území z dopravního hlediska zvýhodněná a znevýhodněná, tzn. oblasti, které díky své dopravní poloze získávají anebo naopak ztrácejí ekonomické a jiné sociální příležitosti.
Anglicky
The position in a transport network influences strongly the development potential of a region. This is valid even nowadays when transport and telecommunication technology develop rapidly, thus facilitating social and economic interaction at ever longer distances. The aim of the paper is to look at the NUTS II Jihovýchod region (Jihomoravský kraj a kraj Vysočina) and locate areas advantaged and disadvantaged with regard to transport, i.e. areas which loose or gain economic and social opportunities due to their position in a transport network.
Návaznosti
WB-29-04, projekt VaV |
|