PECINA, Pavel. Efektivita problémové výuky a její zařazení v přípravě budoucích učitelů (Effectiveness of teaching problem and its inclusion in the training of future teachers). In Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů. Brno: Masarykova universita, katedra pedagogikyPdF MU, 2005, p. 176-180, 239 pp. ISBN 80-210-3884-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Efektivita problémové výuky a její zařazení v přípravě budoucích učitelů
Name (in English) Effectiveness of teaching problem and its inclusion in the training of future teachers
Authors PECINA, Pavel (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Brno, Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů, p. 176-180, 239 pp. 2005.
Publisher Masarykova universita, katedra pedagogikyPdF MU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/05:00031265
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-210-3884-5
Keywords (in Czech) efektivita výuky problémová výuka příprava budoucích učitelů
Keywords in English effectiveness of teaching problem for future teacher training courses
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D., učo 20597. Changed: 30/9/2009 22:20.
Abstract
Příspěvek pojednává o přípravě budoucích učitelů na problémové vyučování. v úvodu je zmíněn význam a podstata pojmu. Další část popisije přípravu studentů na problémové vyučování. Na závěr je zmíněn význam tohoto postupu při práci s nadanými dětmi.
Abstract (in English)
The article deals with problem teaching and its role in educational process. The most known research works are described, which support the effectiveness of problem traching. The paper is also focused on education of students of pedagogy. It suggests a model of their studies. Using problem methods in education of intellectually gifted children is also discussed.
PrintDisplayed: 29/5/2024 20:46