ŠMAHELOVÁ, Bohumíra. Rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství 1. stupně ZŠ v průběhu jejich souvislé praxe. In Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita Brno, 2005, s. 218-222. ISBN 80-210-3884-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství 1. stupně ZŠ v průběhu jejich souvislé praxe
Název česky Rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství 1. stupně ZŠ v průběhu jejich souvislé praxe
Název anglicky The Developmen of Pedagogical Skills
Autoři ŠMAHELOVÁ, Bohumíra (203 Česká republika, garant).
Vydání 1. vyd. Brno, Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů, od s. 218-222, 5 s. 2005.
Nakladatel Masarykova univerzita Brno
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/05:00012979
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 80-210-3884-5
Klíčová slova česky rozvíjení pedagogických dovedností, pedagogické intervence
Klíčová slova anglicky the development of pedagogical skills; pedagogical interventions
Štítky pedagogical interventions
Změnil Změnila: PaedDr. Bohumíra Šmahelová, CSc., učo 428. Změněno: 24. 2. 2010 12:37.
Anotace
K vytváření didaktických dovedností studentů přispívá specifický soubor pedagogických intervencí. Zajímalo nás, které intervence studenti nejvíce potřebují. V první fázi šetření jsme se zaměřili na názory samotných studentů. Zajímalo nás, jak sami hodnotí své dovednosti, v čem mají největší problémy. Ve druhé fázi výzkumu jsme vycházeli ze zkušeností učitelů z praxe. Učitelé uváděli, v čem by se chtěli zlepšit. Odpovědi učitelů i studentů se v mnohém shodují. Obě skupiny pociťují nejvíce nedostatků v dovednosti volit a využít adekvátních metod a forem výuky. Výsledky šetření nám pomohou při volbě pedagogických intervencí, tedy systematického postupu učitelů v rámci seminářů z oborových didaktik a během souvislé pedagogické praxe.
Anotace anglicky
Students didactical skills are expanded by a specific set of pedagogical interventions. We looked at which interventions the students need the most. We wanted to know how students evaluate their own skills, what they find difficult. The second phase of the research was based on practicing teachers experience. Teachers were to state what they feel they should improve. The answers of teachers and students correlate in many ways. Both groups see failings in the skill of adequate methods and forms of teaching. The results of the research will help us with selecting pedagogical interventions, that is, systematic approach of teachers in subject matter methodology courses and during the teaching practice.
Návaznosti
GA406/03/1349, projekt VaVNázev: Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole
Investor: Grantová agentura ČR, Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole
VytisknoutZobrazeno: 22. 9. 2024 06:12