PECINA, PAVEL and JOSEF PECINA. Vliv problémových metod výuky na rozvoj technické tvořivosti žáků (The influence of the Problem Methods of Education on the Development of Technical Creativityof the Students). In XXIII. vědecké kolokvium o řízení osvojovacího procesu. Brno. Brno: Univerzita obrany, 2005, p. 45-45. ISBN 80-85960-92-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vliv problémových metod výuky na rozvoj technické tvořivosti žáků
Name in Czech Vliv problémových metod výuky na rozvoj technické tvořivosti žáků
Name (in English) The influence of the Problem Methods of Education on the Development of Technical Creativityof the Students
Authors PECINA, PAVEL (203 Czech Republic, guarantor) and JOSEF PECINA (203 Czech Republic).
Edition Brno. Brno, XXIII. vědecké kolokvium o řízení osvojovacího procesu, p. 45-45, 1 pp. 2005.
Publisher Univerzita obrany
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/05:00031286
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-85960-92-3
Keywords (in Czech) výukový problém problémová metoda experiment
Keywords in English educational problem problem method experiment
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D., učo 20597. Changed: 30/9/2009 11:50.
Abstract
Článek pojednává o problémové výuce fyziky a o experimentu, který byl proveden na I. Německém zemském gymnáziu v druhém pololetí školního roku 2003-2004 ve fyzice. V něm jsme ověřovali vliv problémové výuky na rozvoj tvořivosti žáků II.ročníku víceletého gymnázia. Úvodní část je věnována stručné charakteristice problémové výuky, druhá-rozsáhlejší část je zaměřena na stručný popis a prezentaci provedeného výzkumu.
Abstract (in English)
The article deals with a problem teaching process of physics and with an experiment that was made in physics at the German regional grammar school(Německé zemské gymnázium) in the second half of 2003/2004 school year. We verified the influence of a problem teaching process onto a development of creativity of students of the third class of a grammar school. The introductory part contents a brief characteristic of problem teaching process, the secondlonger-patr is aimed to a brief description and presentation of the explorationperformed.
PrintDisplayed: 28/5/2024 23:28