D 2005

Vliv problémových metod výuky na rozvoj technické tvořivosti žáků

PECINA, PAVEL a JOSEF PECINA

Základní údaje

Originální název

Vliv problémových metod výuky na rozvoj technické tvořivosti žáků

Název česky

Vliv problémových metod výuky na rozvoj technické tvořivosti žáků

Název anglicky

The influence of the Problem Methods of Education on the Development of Technical Creativityof the Students

Autoři

PECINA, PAVEL (203 Česká republika, garant) a JOSEF PECINA (203 Česká republika)

Vydání

Brno. Brno, XXIII. vědecké kolokvium o řízení osvojovacího procesu, od s. 45-45, 1 s. 2005

Nakladatel

Univerzita obrany

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/05:00031286

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

80-85960-92-3

Klíčová slova česky

výukový problém problémová metoda experiment

Klíčová slova anglicky

educational problem problem method experiment

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 30. 9. 2009 11:50, doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D.

Anotace

V originále

Článek pojednává o problémové výuce fyziky a o experimentu, který byl proveden na I. Německém zemském gymnáziu v druhém pololetí školního roku 2003-2004 ve fyzice. V něm jsme ověřovali vliv problémové výuky na rozvoj tvořivosti žáků II.ročníku víceletého gymnázia. Úvodní část je věnována stručné charakteristice problémové výuky, druhá-rozsáhlejší část je zaměřena na stručný popis a prezentaci provedeného výzkumu.

Anglicky

The article deals with a problem teaching process of physics and with an experiment that was made in physics at the German regional grammar school(Německé zemské gymnázium) in the second half of 2003/2004 school year. We verified the influence of a problem teaching process onto a development of creativity of students of the third class of a grammar school. The introductory part contents a brief characteristic of problem teaching process, the secondlonger-patr is aimed to a brief description and presentation of the explorationperformed.