2005
Česká primární škola: jaká je a jakou bychom ji chtěli mít?
FILOVÁ, HanaZákladní údaje
Originální název
Česká primární škola: jaká je a jakou bychom ji chtěli mít?
Název česky
Česká primární škola: jaká je a jakou bychom ji chtěli mít?
Název anglicky
Czech Primary School: what is it like and what we would likeit to be?
Autoři
FILOVÁ, Hana (203 Česká republika, garant)
Vydání
1. vyd. Brno, Orientace české základní školy, od s. 142-149, 8 s. 2005
Nakladatel
Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/05:00012997
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
80-210-3870-5
Klíčová slova anglicky
Czech school; basic education; primary education; primary school; Framework Educational Programme for Basic Education; key competencies
Změněno: 10. 1. 2006 17:29, PhDr. Hana Filová, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zabývá otázkami kurikulární transformace české primární školy v kontextu její celkové proměny. Analyzuje stávající vzdělávací programy (ZŠ, OŠ, NŠ) jako zdroj úvah o náplni školních vzdělávacích programů. Pokouší se stručně charakterizovat koncepci primárního vzdělávání pro 21. století a její odraz v RVP ZV a naznačuje některé problémy, které bude třeba prakticky řešit.
Anglicky
The paper deals with the topic of curricular transformation of the Czech primary school in the context of its complex transformation. It analyses the existing educational programmes ("Základní škola", "Obecná škola", "Národní škola") as a source of ideas about the content of the School Educational Programmes. It attempts at a brief charakterisation of the conception of primary education in the 21st century and its reflection onto the Framework Educational Programme for Basic Education. It also formulates selected problems that are to be solved in practice.
Návaznosti
GA406/05/0246, projekt VaV |
|