D 2006

What do teachers find challenging in introducing picture storybooks?

VOJTKOVÁ, Naděžda

Základní údaje

Originální název

What do teachers find challenging in introducing picture storybooks?

Název česky

Jaké mají učitelé problémy s využíváním autentické literatury ve výuce cizích jazyků?

Autoři

VOJTKOVÁ, Naděžda

Vydání

MAFF series. Mnichov, Německo, Picture books and young learners of English, od s. 109-113, 169 s. 2006

Nakladatel

Langenscheidt ELT GmbH, Munchen

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-3-526-50836-6

Klíčová slova anglicky

primary teachers; Insett; questionnaire; challenge; resources

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 29. 4. 2011 08:34, Mgr. Naděžda Vojtková

Anotace

V originále

This paper will first describe the educational context of teaching English as a foreign language to young learners in the Czech Republic as well as the attitudes of teachers to stories as an educational tool in primary education. In addition, reasons why stories are not very widely used in teaching English will be investigated. Analysis will be based on the results of the questionnaire survey that was carried out in the Inservice teacher training(known as Insett in the Czech Republic) seminars throughout the year 2004. In the conclusion some ways forward and the steps hat could be taken to improve the situation will be offered.

Česky

Článek poipsuje situaci v České republice ve výuce cizích jazyků na prvním stupni ZŠ a využívaní příběhů učiteli 1. stupně ZŠ. Na podkladě dotazníkového šetření se snaží dojít k závěrům, jak pomoci učitelům při přípravě na využití příběhů v cizojazyčném vyučování.