2006
What do teachers find challenging in introducing picture storybooks?
VOJTKOVÁ, NaděždaZákladní údaje
Originální název
What do teachers find challenging in introducing picture storybooks?
Název česky
Jaké mají učitelé problémy s využíváním autentické literatury ve výuce cizích jazyků?
Autoři
VOJTKOVÁ, Naděžda
Vydání
MAFF series. Mnichov, Německo, Picture books and young learners of English, od s. 109-113, 169 s. 2006
Nakladatel
Langenscheidt ELT GmbH, Munchen
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Německo
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-3-526-50836-6
Klíčová slova anglicky
primary teachers; Insett; questionnaire; challenge; resources
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 29. 4. 2011 08:34, Mgr. Naděžda Vojtková
V originále
This paper will first describe the educational context of teaching English as a foreign language to young learners in the Czech Republic as well as the attitudes of teachers to stories as an educational tool in primary education. In addition, reasons why stories are not very widely used in teaching English will be investigated. Analysis will be based on the results of the questionnaire survey that was carried out in the Inservice teacher training(known as Insett in the Czech Republic) seminars throughout the year 2004. In the conclusion some ways forward and the steps hat could be taken to improve the situation will be offered.
Česky
Článek poipsuje situaci v České republice ve výuce cizích jazyků na prvním stupni ZŠ a využívaní příběhů učiteli 1. stupně ZŠ. Na podkladě dotazníkového šetření se snaží dojít k závěrům, jak pomoci učitelům při přípravě na využití příběhů v cizojazyčném vyučování.