2005
ICT and learning/teaching-friendly environment in Czech primary schools
ZOUNEK, JiříZákladní údaje
Originální název
ICT and learning/teaching-friendly environment in Czech primary schools
Název česky
ICT a prostředí podporující učení a vyučování v současné české škole
Autoři
Vydání
Velká Británie, Education-line, od s. 1-7, 7 s. 2005
Nakladatel
Brotherton Library, University of Leeds
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky
ICT; school; learning; teaching; teacher; school culture
Změněno: 1. 2. 2006 13:32, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.
V originále
The author presents some results of this empirical research stage, addressing the key domain of school functioning the learning- and teaching-friendly environment in detail at two levels. He first shows at a general level which elements of learning-friendly environment are most influenced by ICT, how ICT integration into the process of creation of learning- and teaching friendly environment may be enhanced, and conversely, which barriers to ICT implementation there can be. In another part of the paper, the author analyzes the responses of the headmasters relating to the situation at their respective school, e.g. how they feel they have been successful at exploiting ICT to create a learning- and teaching-friendly environment or where they perceive scope for ICT use improvement.
Česky
Příspěvek je jedním z dalších výstupů tříletého výzkumného projektu s názvem Informační a komunikační technologie a kultura školy (K roli informačních a komunikačních technologií v rozvoji kultury české školy), jehož hlavním cílem je identifikovat roli informačních a komunikačních technologií v kultuře české školy. Autor v příspěvku prezentuje hlavní výsledky této fáze empirického výzkumu, ale detailně se věnuje zejména klíčové oblasti chodu školy prostředí podporující učení a vyučování ve dvou rovinách. Nejprve ukazuje v obecné rovině, jaké prvky prostředí podporujícího učení a vyučování ovlivňují ICT nejvýznamněji, jakým způsobem lze podporovat začleňování ICT do procesu tvorby prostředí podporujícího učení a vyučování, co je možné chápat naopak jako bariéry implementace ICT. V další části analyzuje výpovědi ředitelů vztažené k situaci na jejich školách, např. nakolik se jim daří využívat ICT pro vytváření prostředí podporující učení a vyučování nebo kde vidí rezervy ve využívání ICT.
Návaznosti
GP406/03/P119, projekt VaV |
|