2005
On the role of some interactive D-items in different genres of spoken English
POVOLNÁ, RenataZákladní údaje
Originální název
On the role of some interactive D-items in different genres of spoken English
Název česky
O roli některých interaktivních diskurzních částic v různých žánrech mluvené angličtiny
Autoři
POVOLNÁ, Renata (203 Česká republika, garant)
Vydání
1. vyd. Praha, Patterns, A Festschrift for Libuše Dušková, edited by Jan Čermák, Aleš Klégr, Markéta Malá and Pavlína Šaldová, od s. 169-182, 13 s. 2005
Nakladatel
Ústav anglistiky a amerikanistiky, Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/05:00031344
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
80-7308-108-3
Klíčová slova anglicky
interactive discourse items - different genres of spoken English - verbal response - backchannel signal - no verbal reaction - spoken interaction - discourse function - clausal forms - you know - you see - I mean
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 28. 6. 2007 07:07, doc. PhDr. Renata Povolná, Ph.D.
V originále
Based on the analysis of three different genres of spoken English taken from LLC, the author tries to contribute to the study of some interactive D-items, namely you know, you see and I mean, as response elicitors. These items, frequetly used to enhance the smooth flow of spoken interaction, are studied with regard to what they prompt from the current hearer. It becomes evident that the kind of reaction D-items prompt depends on their particular discourse function and the overall character of the speech situation in the given genre.
Česky
Na základě analýzy tři žánrů mluvené angličtiny z Londýnsko-lundského korpusu, se autorka snaží přispět ke studiu některých interaktivních diskurzních částic, jmenovitě you know, you see a I mean, z hlediska reakce, kterou vyvolají u posluchače. Tyto částice, které jsou často používány v mluveném jazyce na urychlení toku informací, jsou analyzovány z hlediska reakce, kterou jsou schopny vyvolat u posluchače. Studie prokázala, že typ reakce, kterou diskurzní částice vyvolají, závisí na jejich konkrétní diskurzní roli a na celkovém charakteru komunikativní situace v daném žánru.