D 2005

On the role of some interactive D-items in different genres of spoken English

POVOLNÁ, Renata

Základní údaje

Originální název

On the role of some interactive D-items in different genres of spoken English

Název česky

O roli některých interaktivních diskurzních částic v různých žánrech mluvené angličtiny

Autoři

POVOLNÁ, Renata (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vyd. Praha, Patterns, A Festschrift for Libuše Dušková, edited by Jan Čermák, Aleš Klégr, Markéta Malá and Pavlína Šaldová, od s. 169-182, 13 s. 2005

Nakladatel

Ústav anglistiky a amerikanistiky, Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/05:00031344

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

80-7308-108-3

Klíčová slova anglicky

interactive discourse items - different genres of spoken English - verbal response - backchannel signal - no verbal reaction - spoken interaction - discourse function - clausal forms - you know - you see - I mean

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 28. 6. 2007 07:07, doc. PhDr. Renata Povolná, Ph.D.

Anotace

V originále

Based on the analysis of three different genres of spoken English taken from LLC, the author tries to contribute to the study of some interactive D-items, namely you know, you see and I mean, as response elicitors. These items, frequetly used to enhance the smooth flow of spoken interaction, are studied with regard to what they prompt from the current hearer. It becomes evident that the kind of reaction D-items prompt depends on their particular discourse function and the overall character of the speech situation in the given genre.

Česky

Na základě analýzy tři žánrů mluvené angličtiny z Londýnsko-lundského korpusu, se autorka snaží přispět ke studiu některých interaktivních diskurzních částic, jmenovitě you know, you see a I mean, z hlediska reakce, kterou vyvolají u posluchače. Tyto částice, které jsou často používány v mluveném jazyce na urychlení toku informací, jsou analyzovány z hlediska reakce, kterou jsou schopny vyvolat u posluchače. Studie prokázala, že typ reakce, kterou diskurzní částice vyvolají, závisí na jejich konkrétní diskurzní roli a na celkovém charakteru komunikativní situace v daném žánru.