BERÁNEK, Jaroslav. Teorie čísel v přípravě učitelů 1. stupně základní školy. In Príprava učitelov elementaristov a európsky multikultúrny priestor. první. Prešov: Pedagogická fakulta PU, 2005, s. 87-92. ISBN 80-8068-372-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Teorie čísel v přípravě učitelů 1. stupně základní školy
Název anglicky The number theory in teaching future elementary teachers
Autoři BERÁNEK, Jaroslav (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání první. Prešov, Príprava učitelov elementaristov a európsky multikultúrny priestor, od s. 87-92, 6 s. 2005.
Nakladatel Pedagogická fakulta PU
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10101 Pure mathematics
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/05:00031346
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 80-8068-372-7
Klíčová slova anglicky Division theory; residue class; congruence; continued fraction.
Štítky congruence, continued fraction., Division theory, residue class
Změnil Změnil: doc. RNDr. Jaroslav Beránek, CSc., učo 2311. Změněno: 3. 3. 2011 11:12.
Anotace
Příspěvek je věnován problematice výuky vybraných partií teorie čísel ve výuce matematiky pro budoucí učitele 1. stupně ZŠ. Na řadě příkladů je ukázáno, že seznámení studentů uvedeného oboru studia s touto problematikou není zbytečné a že např. pomocí kongruencí a neurčitých rovnic lze řešit mnohé zajímavé problémy. V neposlední řadě je teorie čísel vhodným námětem pro rozvíjení myšlení studentů, neboť se svou podstatou dotýká učiva na 1. stupni základní školy.
Anotace anglicky
The article is devoted to special parts of number theory used in teaching future elementary teachers. With the help of the set of examples it is shown that introducing of this topic to the students is not useless and, for example, with the help of congruences and diophantine equations it is possible to solve a lot of interesting problems. Finally, the number theory is a suitable topic for the development of student s thinking because it is basically connected with the teaching at elementary stage of the basic school.
VytisknoutZobrazeno: 10. 5. 2024 01:47