MAREŠ, Jan and Jiří DALAJKA. Empirická sonda do problematiky předsudků a netolerance ve vztazích mezi dětmi pocházejícími z prostředí majoritního a z prostředí minorit na druhém stupni v základních školách České republiky - vybrané ukazatele (Prejudice and intolerance in the relations between majority and minority children at the secondary level of education in the Czech schools empirical survey). In Sociálne procesy a osobnosť 2004 - Stará Lesná. Bratislava: Ústav experimentálnej psychológie SAV, 2005, p. 374-382. ISBN 80-88910-16-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Empirická sonda do problematiky předsudků a netolerance ve vztazích mezi dětmi pocházejícími z prostředí majoritního a z prostředí minorit na druhém stupni v základních školách České republiky - vybrané ukazatele
Name (in English) Prejudice and intolerance in the relations between majority and minority children at the secondary level of education in the Czech schools empirical survey
Authors MAREŠ, Jan (203 Czech Republic, guarantor) and Jiří DALAJKA (203 Czech Republic).
Edition Bratislava, Sociálne procesy a osobnosť 2004 - Stará Lesná, p. 374-382, 9 pp. 2005.
Publisher Ústav experimentálnej psychológie SAV
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14230/05:00014510
Organization unit Faculty of Social Studies
ISBN 80-88910-16-1
Keywords in English ethnic identity; ethnic
Tags ethnic, ethnic identity
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Jiří Dalajka, Ph.D., učo 9813. Changed: 27/11/2006 13:56.
Abstract
Cílem této zprávy je shrnout poznatky týkající se běžného života dětí ve třídě a názorů dětí na toto dění ve vztahu k minoritám a cizincům získané v průběhu naší empirické sondy v 5., 8. a 9. třídách základních škol.
Abstract (in English)
The aim of this report is to summarize current knowledge regarding the lives of children in the classroom and children's feedback in relation to minorities and foreigners gained during our probe in the 5th, 8th and 9th classes of primary schools.
Links
MSM0021622406, plan (intention)Name: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Psychological and social characteristics of children, youth and families, development of the personality in the time of changes of modern society
PrintDisplayed: 12/9/2024 15:22