J 2005

Lengua y sociedad de consumo. La influencia de los valores socio-culturales en el léxico de los anuncios publicitarios

STEHLÍK, Petr

Základní údaje

Originální název

Lengua y sociedad de consumo. La influencia de los valores socio-culturales en el léxico de los anuncios publicitarios

Název česky

Jazyk a konzumní společnost. Vliv sociálně-kulturních hodnot na slovník reklamních textů

Název anglicky

The Language and the Consumer Society. The Influence of the Social-Cultural Values on the Vocabulary of the Advertising Texts

Autoři

STEHLÍK, Petr (203 Česká republika, garant)

Vydání

Études Romanes de Brno, Brno, Masarykova univerzita v Brně, 2005, 0231-7532

Další údaje

Jazyk

španělština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/05:00031389

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

Reklamní jazyk; sociálně-kulturní hodnoty; slovní zásoba

Klíčová slova anglicky

Advertising Language; Social; Cultural; Values; Vocabulary

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 11. 4. 2010 09:40, doc. Mgr. Petr Stehlík, Ph.D.

Anotace

V originále

El presente artículo representa un intento de elaborar una clasificación detallada de los valores socio-culturales utilizados para connotar positivamente los productos ofrecidos mediante la publicidad. Como punto de salida nos sirvió la clasificación de A.Ferraz Martínez, que fue complementada por algunos nuevos conceptos e ilustrada con ejemplos concretos de anuncios impresos espańoles.

Česky

Článek je pokusem o podrobnější klasifikaci sociálně-kulturních hodnot, jež slouží k pozitivní konotaci produktů nabízených prostřednictvím reklamy. Východiskem je klasifikace A.Ferraz Martíneze, která je doplněna o některé nové kategorie a ilustrována konkrétními příklady ze španělských tištěných reklam.

Návaznosti

MSM0021622407, záměr
Název: Politické strany a reprezentace zájmů v soudobých evropských demokraciích
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Politické strany a reprezentace zájmů v soudobých evropských demokraciích