2005
Lengua y sociedad de consumo. La influencia de los valores socio-culturales en el léxico de los anuncios publicitarios
STEHLÍK, PetrZákladní údaje
Originální název
Lengua y sociedad de consumo. La influencia de los valores socio-culturales en el léxico de los anuncios publicitarios
Název česky
Jazyk a konzumní společnost. Vliv sociálně-kulturních hodnot na slovník reklamních textů
Název anglicky
The Language and the Consumer Society. The Influence of the Social-Cultural Values on the Vocabulary of the Advertising Texts
Autoři
STEHLÍK, Petr (203 Česká republika, garant)
Vydání
Études Romanes de Brno, Brno, Masarykova univerzita v Brně, 2005, 0231-7532
Další údaje
Jazyk
španělština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/05:00031389
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
Reklamní jazyk; sociálně-kulturní hodnoty; slovní zásoba
Klíčová slova anglicky
Advertising Language; Social; Cultural; Values; Vocabulary
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 11. 4. 2010 09:40, doc. Mgr. Petr Stehlík, Ph.D.
V originále
El presente artículo representa un intento de elaborar una clasificación detallada de los valores socio-culturales utilizados para connotar positivamente los productos ofrecidos mediante la publicidad. Como punto de salida nos sirvió la clasificación de A.Ferraz Martínez, que fue complementada por algunos nuevos conceptos e ilustrada con ejemplos concretos de anuncios impresos espańoles.
Česky
Článek je pokusem o podrobnější klasifikaci sociálně-kulturních hodnot, jež slouží k pozitivní konotaci produktů nabízených prostřednictvím reklamy. Východiskem je klasifikace A.Ferraz Martíneze, která je doplněna o některé nové kategorie a ilustrována konkrétními příklady ze španělských tištěných reklam.
Anglicky
This paper focuses on a possible detailed classification of the social-cultural values which serve as positive connotation of the advertised products. The starting point is the A.Ferraz Martínez's classification, complemented with some new categories and illustrated with examples from Spanish printed advertisement.
Návaznosti
MSM0021622407, záměr |
|