2003
OPENNESS OF SCHOOLS TO THE PARENTS AND THE PUBLIC:CASE OF THE CZECH REPUBLIC
RABUŠICOVÁ, Milada, Klára ŠEĎOVÁ, Kateřina TRNKOVÁ a Vlastimil ČIHÁČEKZákladní údaje
Originální název
OPENNESS OF SCHOOLS TO THE PARENTS AND THE PUBLIC:CASE OF THE CZECH REPUBLIC
Název česky
Otevřenost škol vůči rodičům a veřejnosti: případ České republiky
Autoři
RABUŠICOVÁ, Milada (203 Česká republika, garant), Klára ŠEĎOVÁ (203 Česká republika), Kateřina TRNKOVÁ (203 Česká republika) a Vlastimil ČIHÁČEK (203 Česká republika)
Vydání
Leeds, 2003
Nakladatel
Brotherton Library
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Audiovizuální tvorba
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/03:00019955
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky
School; parents; family; local community; opennes; lifelong learning; support of family.
Štítky
Změněno: 6. 6. 2006 12:31, Mgr. Vlastimil Čiháček, Ph.D.
V originále
The paper deals with the question to what extent the Czech schools are open to their environment, i.e. how effectively they are managing to integrate into both the local and regional environments. The basis for the investigation are the empiric data from a comprehensive questionnaire survey carried out among headmasters/headmistresses on the one hand, and in-depth interviews carried out in selected schools with both the headmasters/headmistresses and ordinary teachers on the other hand. Thus the methodology of the paper combines the quantitative and qualitative approaches. The results show that at the level of general statements the idea of openness is accepted very well at the Czech schools. On the other hand, at the level of the everyday reality lived in the schools both the headmasters/headmistresses and the teachers perceive a number of barriers preventing them from realization of this idea.
Česky
Příspěvek nastoluje otázku, do jaké míry jsou české školy otevřeny okolnímu prostředí a rodičům.
Návaznosti
GA406/01/1077, projekt VaV |
|