RABUŠICOVÁ, Milada, Klára ŠEĎOVÁ, Kateřina TRNKOVÁ a Vlastimil ČIHÁČEK. OPENNESS OF SCHOOLS TO THE PARENTS AND THE PUBLIC:CASE OF THE CZECH REPUBLIC. Leeds: Brotherton Library, 2003.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název OPENNESS OF SCHOOLS TO THE PARENTS AND THE PUBLIC:CASE OF THE CZECH REPUBLIC
Název česky Otevřenost škol vůči rodičům a veřejnosti: případ České republiky
Autoři RABUŠICOVÁ, Milada (203 Česká republika, garant), Klára ŠEĎOVÁ (203 Česká republika), Kateřina TRNKOVÁ (203 Česká republika) a Vlastimil ČIHÁČEK (203 Česká republika).
Vydání Leeds, 2003.
Nakladatel Brotherton Library
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Audiovizuální tvorba
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/03:00019955
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky School; parents; family; local community; opennes; lifelong learning; support of family.
Štítky Family, lifelong learning, local community, opennes, parents, school, support of family.
Změnil Změnil: Mgr. Vlastimil Čiháček, Ph.D., učo 6623. Změněno: 6. 6. 2006 12:31.
Anotace
The paper deals with the question to what extent the Czech schools are open to their environment, i.e. how effectively they are managing to integrate into both the local and regional environments. The basis for the investigation are the empiric data from a comprehensive questionnaire survey carried out among headmasters/headmistresses on the one hand, and in-depth interviews carried out in selected schools with both the headmasters/headmistresses and ordinary teachers on the other hand. Thus the methodology of the paper combines the quantitative and qualitative approaches. The results show that at the level of general statements the idea of openness is accepted very well at the Czech schools. On the other hand, at the level of the everyday reality lived in the schools both the headmasters/headmistresses and the teachers perceive a number of barriers preventing them from realization of this idea.
Anotace česky
Příspěvek nastoluje otázku, do jaké míry jsou české školy otevřeny okolnímu prostředí a rodičům.
Návaznosti
GA406/01/1077, projekt VaVNázev: Postavení rodičů jako výchovných a sociálních partnerů školy
Investor: Grantová agentura ČR, Postavení rodičů jako výchovných a sociálních partnerů školy
VytisknoutZobrazeno: 11. 5. 2024 10:07