D 2005

Účast rodičů při poskytování speciální podpory jejich dětem ve školách

ČIHÁEK, Vlastimil

Základní údaje

Originální název

Účast rodičů při poskytování speciální podpory jejich dětem ve školách

Název česky

Účast rodičů při poskytování speciální podpory jejich dětem ve školách

Název anglicky

Parents participation in providing a special support to their children in the schools

Autoři

ČIHÁEK, Vlastimil (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vyd. Liberec, Handicap 2005, s. 12-21, 2005

Nakladatel

Technická univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/05:00013121

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

80-7372-002-1

Klíčová slova anglicky

parents of children with special educational needs; special support; school
Změněno: 26. 1. 2006 17:05, Mgr. Vlastimil Čiháček, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek přináší výsledky dílčího řešení v rámci projektu Rodiče žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v roli výchovných a sociálních partnerů školy. Bylo zjištěno, že nabízení účasti rodičům při poskytování speciální podpory na speciálních školách není samozřejmostí. Nejčastěji je nabízena přítomnost při vyučování a asistence rodičů při mimořádných školních akcích. Méně příležitostí mají rodiče k účasti při poskytování speciální podpory v roli asistentů ve třídě. Občasně je nabízena rodičům přítomnosti nebo asistování při speciálně pedagogických terapeutických činnostech a při individuální práci speciálního pedagoga se žákem. Pohled na speciální podporu zprostředkovaný pomocí záznamové techniky je nekonvenčním postupem, který se zpravidla rodičům nenabízí. Účast při hromadné výuce je rodičům přístupnější než účast při individuálně poskytované podpoře a terapii.

Anglicky

The contribution brings the results of a partial survey as part of the project "Parents of children with special educational needs in the role of educational and social partners of the school". It was found out it is not common to offer to parents a participation in providing special support in the special schools. It is a presence in the class and a parents assistance at exceptional school activities that is offered the most often. Parents have less opportunities to participate in providing special support in the role of assistants in the class. Occasionally parents are offered a presence or an assistance at special educational therapeutic activities and at an individual work of special education teacher with a pupil. The view of a special support by a recording technique is an unconventional method that is not usually offered to parents. The participation at a whole-class teaching is more accessible to parents than a participation at an individually provided support and therapy.

Návaznosti

GA406/01/1077, projekt VaV
Název: Postavení rodičů jako výchovných a sociálních partnerů školy
Investor: Grantová agentura ČR, Postavení rodičů jako výchovných a sociálních partnerů školy
GP406/02/P120, projekt VaV
Název: Rodiče žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v roli výchovných a sociálních partnerů školy
Investor: Grantová agentura ČR, Rodiče žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v roli výchovných a sociálních partnerů školy