NAJVAR, Petr. Jazyková propedeutika jako alternativa ranému vyučování jazyků: zpráva o výzkumném šetření konaném na Kajal PdF MU. In Oborové didaktiky v pregraduálním učitelském studiu. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2004, 4 s. ISBN 80-210-3474-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Jazyková propedeutika jako alternativa ranému vyučování jazyků: zpráva o výzkumném šetření konaném na Kajal PdF MU
Název česky Jazyková propedeutika jako alternativa ranému vyučování jazyků: zpráva o výzkumném šetření konaném na Kajal PdF MU
Název anglicky Language propedeutics as an alternative to an early foreign language instruction: a report on a research project carried out at the English department of the PdF MU
Autoři NAJVAR, Petr (203 Česká republika, garant).
Vydání Brno, Oborové didaktiky v pregraduálním učitelském studiu, 4 s. 2004.
Nakladatel Masarykova univerzita v Brně
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/04:00031418
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 80-210-3474-2
Klíčová slova anglicky language propedeutics; early foreign language instruction
Štítky early foreign language instruction, language propedeutics
Změnil Změnil: doc. Mgr. Petr Najvar, Ph.D., učo 12232. Změněno: 18. 6. 2009 12:45.
Anotace
Raná výuka jazyků se dnes (mimo jiné v kontextu vstupu České republiky do EU) stává diskutovaným tématem, zejména ve světle výzkumů, které často její efektivitu nepotvrzují, a názorů, které napadají samotnou její teoretickou základnu. Alternativu rané výuce jazyků nabízí projekt Jazyková propedeutika, koordinovaný z PdF UK v návaznosti na evropské projekty Ja-Ling. Ve druhé části příspěvku informujeme o výsledcích výzkumného šetření, které proběhlo v červnu 2004 na katedře anglického jazyka a literatury PdF MU a které se pokusilo zjistit vztah mezi ranou výukou jazyků a jazykovou úspěšností uchazečů o studium na Kajal PdF MU.
Anotace anglicky
The concept of early language teaching becomes a widely discussed topic (not only because of the Czech Republic joining the EU). Conflicting opinions emerge on its legitimacy and various research projects try to prove or disprove its fruitfulness. The nascent project "Jazyková propedeutika" serves as an alternative to early language teaching. The second part of the contribution reports about a research project conducted at the Department of English of the Faculty of Education MU, which attempted at finding relations between student applicants' early language learning and the results in language entrance exams.
VytisknoutZobrazeno: 2. 6. 2024 13:15