D 2004

Jazyková propedeutika jako alternativa ranému vyučování jazyků: zpráva o výzkumném šetření konaném na Kajal PdF MU

NAJVAR, Petr

Základní údaje

Originální název

Jazyková propedeutika jako alternativa ranému vyučování jazyků: zpráva o výzkumném šetření konaném na Kajal PdF MU

Název česky

Jazyková propedeutika jako alternativa ranému vyučování jazyků: zpráva o výzkumném šetření konaném na Kajal PdF MU

Název anglicky

Language propedeutics as an alternative to an early foreign language instruction: a report on a research project carried out at the English department of the PdF MU

Autoři

NAJVAR, Petr (203 Česká republika, garant)

Vydání

Brno, Oborové didaktiky v pregraduálním učitelském studiu, 4 s. 2004

Nakladatel

Masarykova univerzita v Brně

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/04:00031418

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

80-210-3474-2

Klíčová slova anglicky

language propedeutics; early foreign language instruction
Změněno: 18. 6. 2009 12:45, doc. Mgr. Petr Najvar, Ph.D.

Anotace

V originále

Raná výuka jazyků se dnes (mimo jiné v kontextu vstupu České republiky do EU) stává diskutovaným tématem, zejména ve světle výzkumů, které často její efektivitu nepotvrzují, a názorů, které napadají samotnou její teoretickou základnu. Alternativu rané výuce jazyků nabízí projekt Jazyková propedeutika, koordinovaný z PdF UK v návaznosti na evropské projekty Ja-Ling. Ve druhé části příspěvku informujeme o výsledcích výzkumného šetření, které proběhlo v červnu 2004 na katedře anglického jazyka a literatury PdF MU a které se pokusilo zjistit vztah mezi ranou výukou jazyků a jazykovou úspěšností uchazečů o studium na Kajal PdF MU.

Anglicky

The concept of early language teaching becomes a widely discussed topic (not only because of the Czech Republic joining the EU). Conflicting opinions emerge on its legitimacy and various research projects try to prove or disprove its fruitfulness. The nascent project "Jazyková propedeutika" serves as an alternative to early language teaching. The second part of the contribution reports about a research project conducted at the Department of English of the Faculty of Education MU, which attempted at finding relations between student applicants' early language learning and the results in language entrance exams.