2005
Do jaké míry lze využít internetovou prezentaci školy jako zrcadlo sociálního klimatu školy?
MAREŠ, Jan, Josef LUKAS, Stanislav JEŽEK a Adam CHALUPNÍČEKZákladní údaje
Originální název
Do jaké míry lze využít internetovou prezentaci školy jako zrcadlo sociálního klimatu školy?
Název anglicky
School website as an indicator of school climate.
Autoři
MAREŠ, Jan (203 Česká republika, garant), Josef LUKAS (203 Česká republika), Stanislav JEŽEK (203 Česká republika) a Adam CHALUPNÍČEK (203 Česká republika)
Ježek, S.
Ježek, S.
Vydání
1. vyd. Brno, Psychosociální klima školy III, od s. 130-153, 23 s. 2005
Nakladatel
MSD Copy
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/05:00013160
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
80-86633-45-4
Klíčová slova anglicky
school; school environment; web presentation; web pages; webauthoring
Změněno: 8. 5. 2008 23:13, PhDr. Josef Lukas, Ph.D.
V originále
Článek se zabývá některými aspekty odrazu sociální reality školy v její internetové prezentaci (design stránek, jejich struktura, cíle prezentace). Výsledky naší studie ukazují, že internetovou prezentaci školy lze - přes některé výhrady uvedené v textu příspěvku - chápat jako jeden z indikátorů sociálního klimatu základní školy a že odráží některé trendy v sociálním prostředí školy, avšak současný stav internetových prezentací škol zatím v jejich většině neumožňuje tento potenciál plně prakticky využít. Přibližně 50% sledovaných škol (z náhodně vybraných 200 základních škol) žádnou prezentaci na internetu zveřejněnu nemá a dalších 10-25% škol se představuje prezentací, která má tak zásadní chyby v rozsahu i obsahu, že je pro účely podobné analýzy zcela nevhodná.
Anglicky
An article about one aspect of school social climate - school web presentation (its design, structure, goals). Results of our study shows, that school web presentation is one of interesting indicators of school climate. At this time aprox. 50% czech schools (from random selected 200 basic schools) has not any kind of web presentation and other 10-25% has very poor web presentation. The rest of our sample shows perspectives in basic school web presentation analysis in near future.
Návaznosti
GA406/03/0940, projekt VaV |
|