2005
Ekologická výchova jako nástroj k zajištění udržitelného rozvoje v profesionální přípravě učitelů
HORKÁ, HanaZákladní údaje
Originální název
Ekologická výchova jako nástroj k zajištění udržitelného rozvoje v profesionální přípravě učitelů
Název anglicky
Environmental education (EE) as the determining dimension for sustainable development.
Autoři
HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant)
Vydání
COŽP Praha, Co znamená udržitelnost pro univerzity? od s. 80-89, 10 s. 2005
Nakladatel
Univerzita Karlova Praha
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/05:00013208
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
80-239-6560-3
Klíčová slova anglicky
Education for sustainable development; standard of undergraduate ecological/ environmental teacher training; eco-pedagogical teacher competence
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 11. 1. 2007 22:45, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
V originále
Autorka se zamýšlí nad proměnou kurikula učitelského vzdělávání v kontextu potřeb udržitelného rozvoje (UR). Ekologickou výchovu (EV) chápe jako určující dimenzi výchovy pro UR. Poukazuje na možnosti utváření způsobilosti úspěšně vést EV. Opírá se o návrh standardu pregraduální ekologické/environmentální přípravy učitelů. Uvádí klíčová témata v návaznosti na vzdělávací oblasti Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a přehled studijních disciplín ze studijního programu pro učitelství 1. st. ZŠ z PdF MU Brno, které přispívají k rozvíjení ekopedagogické kompetence učitelů.
Anglicky
The author deals with the transformation of teacher training curriculum in the context of demands of sustainable development (SD). She understands ecological education (EE) as the determining dimension for SD. Further, the possibilities of developing the competence for teaching EE are discussed. The author is based on the proposal of the standard of undergraduate ecological/ environmental teacher training. She states the crucial issues in connection with educational areas RVP ZV and the outline of educational disciplines from the study programme for lower classes of primary schools at the Faculty of Education, Masaryk University Brno, which contribute to the development of eco-pedagogical competences of teachers
Návaznosti
GA406/03/1349, projekt VaV |
| ||
MSM0021622421, záměr |
|