D 2005

Ekologická výchova jako nástroj k zajištění udržitelného rozvoje v profesionální přípravě učitelů

HORKÁ, Hana

Základní údaje

Originální název

Ekologická výchova jako nástroj k zajištění udržitelného rozvoje v profesionální přípravě učitelů

Název anglicky

Environmental education (EE) as the determining dimension for sustainable development.

Autoři

HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant)

Vydání

COŽP Praha, Co znamená udržitelnost pro univerzity? od s. 80-89, 10 s. 2005

Nakladatel

Univerzita Karlova Praha

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/05:00013208

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

80-239-6560-3

Klíčová slova anglicky

Education for sustainable development; standard of undergraduate ecological/ environmental teacher training; eco-pedagogical teacher competence

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 11. 1. 2007 22:45, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Anotace

V originále

Autorka se zamýšlí nad proměnou kurikula učitelského vzdělávání v kontextu potřeb udržitelného rozvoje (UR). Ekologickou výchovu (EV) chápe jako určující dimenzi výchovy pro UR. Poukazuje na možnosti utváření způsobilosti úspěšně vést EV. Opírá se o návrh standardu pregraduální ekologické/environmentální přípravy učitelů. Uvádí klíčová témata v návaznosti na vzdělávací oblasti Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a přehled studijních disciplín ze studijního programu pro učitelství 1. st. ZŠ z PdF MU Brno, které přispívají k rozvíjení ekopedagogické kompetence učitelů.

Anglicky

The author deals with the transformation of teacher training curriculum in the context of demands of sustainable development (SD). She understands ecological education (EE) as the determining dimension for SD. Further, the possibilities of developing the competence for teaching EE are discussed. The author is based on the proposal of the standard of undergraduate ecological/ environmental teacher training. She states the crucial issues in connection with educational areas RVP ZV and the outline of educational disciplines from the study programme for lower classes of primary schools at the Faculty of Education, Masaryk University Brno, which contribute to the development of eco-pedagogical competences of teachers

Návaznosti

GA406/03/1349, projekt VaV
Název: Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole
Investor: Grantová agentura ČR, Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole
MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století