2005
ISSUES OF BULLYING SOCIO DIAGNOSTIC SYSTEM
STRACH, JiříZákladní údaje
Originální název
ISSUES OF BULLYING SOCIO DIAGNOSTIC SYSTEM
Název česky
PROBLEMATIKA ŠIKANY DIAGNOSTICKÝ SYSTÉM SOCIO
Autoři
STRACH, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, SCHOOL AND HEALTH 21(1), VOLS 2, od s. 919-938, 20 s. 2005
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/05:00041129
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-119-5
UT WoS
000264731000052
Klíčová slova česky
šikana ve školní třídě, diagnostika šikany, program pro zjišťování vztahů ve skupině
Klíčová slova anglicky
bullying in the school; diagnostics of th bully; programm for assessment of the relationships in th group of pupils
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 26. 4. 2011 10:44, doc. Ing. Jiří Strach, CSc.
V originále
This article suggest instrument of diagnostics of the relationships among the pupils in the class. That instrument is used as a mean for assessment of the bulling in the school class. There are described the version of that programme for the network and for the internet, the clients for the pupils and client for data reading. There was created special programme for the assessment of the datas, that presents data both in the graphical and textual form. The results of the research can be assessed in terms of the pupils. That programme makes possible to range the results accordance with time and follow the influence of the corrective action. There have been surveyed 386 people up to now and the results can be successfully apllied.
Česky
Článek pojednává o návrhu diagnostického nástroje pro posuzování vztahů mezi spolužáky ve řídě. V našem projektu byl použit jako jeden z prostředků pro posuzování míry šikany na základní škole. V článku jsou popsána síťová i internetová verze programu. Podrobně jsou popsáni klienti žáků a klient pro řízení snímání dat. Pro vyhodnocení dat byl vytvořen speciální program který presentuje výsledky jak v textové tak grafické formě. Výsledky je možno vyhodnocovat z hlediska skupiny žáků. Tak jako pohledy na jednotlivé žáky. Program umožňuje sestavovat časové řady výsledků a tak sledovat působení nápravných opatření. Zatím bylo programem vyšetřeno 386 žáků a výsledky byly s úspěchem použity.
Návaznosti
MSM0021622421, záměr |
|