2005
Pokroky v paleopatologii
HORÁČKOVÁ, Ladislava a Lenka VARGOVÁZákladní údaje
Originální název
Pokroky v paleopatologii
Název anglicky
Progress in paleopathology
Autoři
HORÁČKOVÁ, Ladislava (203 Česká republika, garant) a Lenka VARGOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
2005
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Uspořádání workshopu
Obor
Archeologie, antropologie, etnologie
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14110/05:00013246
Organizační jednotka
Lékařská fakulta
Klíčová slova anglicky
paleopathology; tumors; syphilis; tb; CT; bone collections of Moravia
Štítky
Změněno: 8. 2. 2006 15:04, doc. RNDr. Ladislava Horáčková, Ph.D.
V originále
Workshop "Pokroky v paleopatologii" byl uspoádán pi píležitosti 35. výroí založení Oddlení lékaské antropologie Anatomického ústavu LF MU. Akce se zúastnili odborníci z eských a slovenských antropologických pracoviš, vetn student. Úvodní pednášky shrnovaly dosažené pokroky a novinky v paleopatologii, v praktické ásti byly demonstrovány zajímavé paleopatologické nálezy a úastníci diskutovali o základních kritériích diferenciální diagnostiky a nejastjších chybách. Pro pítomné studenty byla diskuse nad jednotlivými pípady užitenou praktickou ukázkou postup pi stanovení paleopatologické diagnózy i návodem, jak se vyvarovat ukvapených a chybných závr. Renomovaní odborníci nejvíce oceovali možnost prokonzultovat se svými kolegy diferenciální diagnostiku u sporných paleopatologických nález
Anglicky
The workshop Progress in paleopathology was organized in occasion of the 35th Anniversary of the Division of Medical Anthropology, Department of Anatomy, Medical Faculty, Masaryk University in Brno. The specialists from Czech and Slovak anthropological workplaces including students took part in this action. A progress in paleopathology was summed up in introduction lectures. Interesting paleopathological cases were discussed in practical part of the workshop and the participants discussed also the basic criteria of differential diagnosis and the most often errors in these criteria. The discussion about individual cases was very useful especially for the present students showing how to make diagnosis and instruction and how to avoid jumping at fast and wrong conclusions. The specialists appreciated the possibility of discussion difficult diagnostics and other problems with their colleagues.
Návaznosti
GA206/03/1006, projekt VaV |
|