D 2005

Intervence cvičného učitele při rpzvíjení profesionálních dovedností studentů učitelství 1. st. ZŠ

ŠŤÁVA, Jan

Basic information

Original name

Intervence cvičného učitele při rpzvíjení profesionálních dovedností studentů učitelství 1. st. ZŠ

Name in Czech

Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství 2. stupně ZŠ a SŠ v průběhu jejich praxe na fakultní škole

Name (in English)

Intervening Behavior of Teacher Trainers of Secondery School Teachers at the Faculty of Education MU

Authors

ŠŤÁVA, Jan (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Brno, Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů, p. 80-91, 12 pp. 2005

Publisher

Pedagogická fakulta MU

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/05:00013271

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-210-3884-5

Keywords in English

intervening behavior; teacher trainers; the students of the Secondery Education; professional practice
Změněno: 14/2/2006 16:51, PaedDr. Jan Šťáva, CSc.

Abstract

V originále

Příspěvek se zabývá možnými intervencemi fakultních cvičných učitelů (FCU), kteří vedou pedagogické praxe studentů učitelství 2 st. ZŠ a SŠ na PedF MU v Brně.

In English

The paper provides of intervening behaviorof teacher trainers of future secondary school teachers at the Faculty of Education MU in Brno, Czech Rep. Through a qualitative survey we learned how teacher trainers carry out their responsibilities.

Links

GA406/03/1349, research and development project
Name: Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole
Investor: Czech Science Foundation, Interventions into the proces of pedagogical skills development in student teaching at training school