ŠIMONÍK, Oldřich a Jiří HAVEL. Kooperující učitel. Brno: MSD s.r.o., 2006, 129 s. Pedagogická praxe, číslo svazku 4. ISBN 80-86633-43-8. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Kooperující učitel. |
Název česky | Kooperující učitel. |
Název anglicky | Supervising teacher. |
Autoři | ŠIMONÍK, Oldřich (203 Česká republika, garant) a Jiří HAVEL (203 Česká republika). |
Vydání | Brno, 129 s. Pedagogická praxe, číslo svazku 4. 2006. |
Nakladatel | MSD s.r.o. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Odborná kniha |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14410/06:00015613 |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
ISBN | 80-86633-43-8 |
Klíčová slova anglicky | supervising teacher; teacher preparation; skills. |
Štítky | skills., supervising teacher, teacher preparation |
Příznaky | Recenzováno |
Změnil | Změnil: doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D., učo 2478. Změněno: 27. 5. 2009 11:38. |
Anotace |
---|
Úloha cvičných učitelů základních škol v procesu přípravy budoucích učitelů. |
Anotace anglicky |
---|
The empirical part of the work is aimed at the process in which future teachers gain and develop their professional competencies during their teaching practice, namely at recognising the intensity of the cooperative teachers influence on this process. Assessment criteria are defined for cooperative teachers at faculties of education to assess the students. Students then assess the level of influence that cooperative teachers had on the development of their professional skills. The key research aims at finding out which interventions into the developing of future teachers pedagogical skills cooperative teachers use. In Interpretations, the factors and context that influence the selection and frequency of the interventions are examined. Towards the end of the thesis a proposal is formulated regarding the form of cooperative teachers interventions into the students pedagogical skills. It is not to present a normative intervention structure. |
Návaznosti | |
---|---|
GA406/03/1349, projekt VaV | Název: Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole |
Investor: Grantová agentura ČR, Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole |
VytisknoutZobrazeno: 18. 10. 2024 11:48