B 2006

Kooperující učitel.

ŠIMONÍK, Oldřich a Jiří HAVEL

Základní údaje

Originální název

Kooperující učitel.

Název česky

Kooperující učitel.

Název anglicky

Supervising teacher.

Autoři

ŠIMONÍK, Oldřich (203 Česká republika, garant) a Jiří HAVEL (203 Česká republika)

Vydání

Brno, 129 s. Pedagogická praxe, číslo svazku 4. 2006

Nakladatel

MSD s.r.o.

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/06:00015613

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

80-86633-43-8

Klíčová slova anglicky

supervising teacher; teacher preparation; skills.

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 27. 5. 2009 11:38, doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.

Anotace

V originále

Úloha cvičných učitelů základních škol v procesu přípravy budoucích učitelů.

Anglicky

The empirical part of the work is aimed at the process in which future teachers gain and develop their professional competencies during their teaching practice, namely at recognising the intensity of the cooperative teachers influence on this process. Assessment criteria are defined for cooperative teachers at faculties of education to assess the students. Students then assess the level of influence that cooperative teachers had on the development of their professional skills. The key research aims at finding out which interventions into the developing of future teachers pedagogical skills cooperative teachers use. In Interpretations, the factors and context that influence the selection and frequency of the interventions are examined. Towards the end of the thesis a proposal is formulated regarding the form of cooperative teachers interventions into the students pedagogical skills. It is not to present a normative intervention structure.

Návaznosti

GA406/03/1349, projekt VaV
Název: Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole
Investor: Grantová agentura ČR, Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole