D 2006

Analýza mobilní komerce v ČR

ŠKAPA, Radoslav a Ondřej ČÁSTEK

Základní údaje

Originální název

Analýza mobilní komerce v ČR

Název česky

Analýza mobilní komerce v ČR

Název anglicky

The analysis of m-commerce in the Czech Republic

Autoři

ŠKAPA, Radoslav (203 Česká republika, garant, domácí) a Ondřej ČÁSTEK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Hradec Králové, Hradecké ekonomické dny 2006, Podnikání a rozvoj regionu, od s. 471-475, 5 s. 2006

Nakladatel

Gaudeamus, Univerzita Hradec Králové

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50600 5.6 Political science

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14560/06:00067088

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

80-7041-895-8

UT WoS

000307258600075

Klíčová slova česky

Mobile commerce; analýza spotřebitelského chování; m-marketing

Klíčová slova anglicky

Mobile commerce; consumers' behavior analysis; m-marketingmobile commerce

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 20. 3. 2013 16:58, doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.

Anotace

V originále

Článek se snaží analyzovat stav mobilní komerce v České republice, která, ač pro to nemá nejlepší výchozí podmínky (velikost populace, kupní síla), je v mezinárodním srovnání na špičce v mnohých ukazatelích (počet odeslaných SMS na zákazníka, penetrace mobilních telefonů). To vše v době, kdy se v zemi připravují první dva operátoři na spuštění sítí třetí generace (UMTS).

Anglicky

There has been world wide vast development of mobile telecommunications during the last ten years. However Czech Republic doesn’t have the best conditions for growth of mobile telecommunications, she still outruns many of the foremost countries. Despite of relatively small population and low purchasing power, Czech Republic ranked 4th worldwide in the rate of mobile phones penetration with 95 subscriptions per 100 inhabitants , in 2002 sent Czech mobile users about 5 billions of SMS, which was the highest number per user and Czech mobile carriers were several times awarded for implementing technological innovations. This paper is an attempt to analyze mobile commerce in Czech Republic in time of launching UMTS by two mobile network carriers.