2006
Analýza mobilní komerce v ČR
ŠKAPA, Radoslav a Ondřej ČÁSTEKZákladní údaje
Originální název
Analýza mobilní komerce v ČR
Název česky
Analýza mobilní komerce v ČR
Název anglicky
The analysis of m-commerce in the Czech Republic
Autoři
ŠKAPA, Radoslav (203 Česká republika, garant, domácí) a Ondřej ČÁSTEK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Hradec Králové, Hradecké ekonomické dny 2006, Podnikání a rozvoj regionu, od s. 471-475, 5 s. 2006
Nakladatel
Gaudeamus, Univerzita Hradec Králové
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50600 5.6 Political science
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14560/06:00067088
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
80-7041-895-8
UT WoS
000307258600075
Klíčová slova česky
Mobile commerce; analýza spotřebitelského chování; m-marketing
Klíčová slova anglicky
Mobile commerce; consumers' behavior analysis; m-marketingmobile commerce
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 20. 3. 2013 16:58, doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.
V originále
Článek se snaží analyzovat stav mobilní komerce v České republice, která, ač pro to nemá nejlepší výchozí podmínky (velikost populace, kupní síla), je v mezinárodním srovnání na špičce v mnohých ukazatelích (počet odeslaných SMS na zákazníka, penetrace mobilních telefonů). To vše v době, kdy se v zemi připravují první dva operátoři na spuštění sítí třetí generace (UMTS).
Anglicky
There has been world wide vast development of mobile telecommunications during the last ten years. However Czech Republic doesn’t have the best conditions for growth of mobile telecommunications, she still outruns many of the foremost countries. Despite of relatively small population and low purchasing power, Czech Republic ranked 4th worldwide in the rate of mobile phones penetration with 95 subscriptions per 100 inhabitants , in 2002 sent Czech mobile users about 5 billions of SMS, which was the highest number per user and Czech mobile carriers were several times awarded for implementing technological innovations. This paper is an attempt to analyze mobile commerce in Czech Republic in time of launching UMTS by two mobile network carriers.