D 2006

Analýza mobilní komerce v ČR

ŠKAPA, Radoslav and Ondřej ČÁSTEK

Basic information

Original name

Analýza mobilní komerce v ČR

Name in Czech

Analýza mobilní komerce v ČR

Name (in English)

The analysis of m-commerce in the Czech Republic

Authors

ŠKAPA, Radoslav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Ondřej ČÁSTEK (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Hradec Králové, Hradecké ekonomické dny 2006, Podnikání a rozvoj regionu, p. 471-475, 5 pp. 2006

Publisher

Gaudeamus, Univerzita Hradec Králové

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50600 5.6 Political science

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14560/06:00067088

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

80-7041-895-8

UT WoS

000307258600075

Keywords (in Czech)

Mobile commerce; analýza spotřebitelského chování; m-marketing

Keywords in English

Mobile commerce; consumers' behavior analysis; m-marketingmobile commerce

Tags

Reviewed
Změněno: 20/3/2013 16:58, doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.

Abstract

V originále

Článek se snaží analyzovat stav mobilní komerce v České republice, která, ač pro to nemá nejlepší výchozí podmínky (velikost populace, kupní síla), je v mezinárodním srovnání na špičce v mnohých ukazatelích (počet odeslaných SMS na zákazníka, penetrace mobilních telefonů). To vše v době, kdy se v zemi připravují první dva operátoři na spuštění sítí třetí generace (UMTS).

In English

There has been world wide vast development of mobile telecommunications during the last ten years. However Czech Republic doesn’t have the best conditions for growth of mobile telecommunications, she still outruns many of the foremost countries. Despite of relatively small population and low purchasing power, Czech Republic ranked 4th worldwide in the rate of mobile phones penetration with 95 subscriptions per 100 inhabitants , in 2002 sent Czech mobile users about 5 billions of SMS, which was the highest number per user and Czech mobile carriers were several times awarded for implementing technological innovations. This paper is an attempt to analyze mobile commerce in Czech Republic in time of launching UMTS by two mobile network carriers.