Detailed Information on Publication Record
2006
Analýza mobilní komerce v ČR
ŠKAPA, Radoslav and Ondřej ČÁSTEKBasic information
Original name
Analýza mobilní komerce v ČR
Name in Czech
Analýza mobilní komerce v ČR
Name (in English)
The analysis of m-commerce in the Czech Republic
Authors
ŠKAPA, Radoslav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Ondřej ČÁSTEK (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Hradec Králové, Hradecké ekonomické dny 2006, Podnikání a rozvoj regionu, p. 471-475, 5 pp. 2006
Publisher
Gaudeamus, Univerzita Hradec Králové
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50600 5.6 Political science
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14560/06:00067088
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
ISBN
80-7041-895-8
UT WoS
000307258600075
Keywords (in Czech)
Mobile commerce; analýza spotřebitelského chování; m-marketing
Keywords in English
Mobile commerce; consumers' behavior analysis; m-marketingmobile commerce
Tags
Reviewed
Změněno: 20/3/2013 16:58, doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.
V originále
Článek se snaží analyzovat stav mobilní komerce v České republice, která, ač pro to nemá nejlepší výchozí podmínky (velikost populace, kupní síla), je v mezinárodním srovnání na špičce v mnohých ukazatelích (počet odeslaných SMS na zákazníka, penetrace mobilních telefonů). To vše v době, kdy se v zemi připravují první dva operátoři na spuštění sítí třetí generace (UMTS).
In English
There has been world wide vast development of mobile telecommunications during the last ten years. However Czech Republic doesn’t have the best conditions for growth of mobile telecommunications, she still outruns many of the foremost countries. Despite of relatively small population and low purchasing power, Czech Republic ranked 4th worldwide in the rate of mobile phones penetration with 95 subscriptions per 100 inhabitants , in 2002 sent Czech mobile users about 5 billions of SMS, which was the highest number per user and Czech mobile carriers were several times awarded for implementing technological innovations. This paper is an attempt to analyze mobile commerce in Czech Republic in time of launching UMTS by two mobile network carriers.