Detailed Information on Publication Record
2006
Šolski geološki izleti v mestih
MATYÁŠEK, JiříBasic information
Original name
Šolski geološki izleti v mestih
Name in Czech
Školní geologické exkurze ve městech
Name (in English)
School geological excursion in the cities
Authors
Edition
1. vyd. Maribor, http://www.zrss.si/pdf/NAR_Povzetki_predavanj_delavnic.pdf, p. 8 - 10, 3 pp. 2006
Publisher
Zavod Republike Slovenije za šolstvo
Other information
Language
Slovenian
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Slovenia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
skola vylety do prirody
Keywords in English
school field praxis
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 16/9/2010 17:22, doc. RNDr. Jiří Matyášek, CSc.
V originále
Terenski sprehodi, vaje in izleti so eden od didaktično najbolj učinkovitih pedagoških metod pri naravoslovnem izobraževanju. Na razliko od tradicionalnega šolskega pouka, kjer učenci bolj težko povezujejo svoje teoretično znanje s praktičnim znanjem o anorganskih naravnih tvarinah (mineralov, kamnin, fosilov), pa ponuja narava možnost z mnogimi raznimi dejavnostmi, ki pripeljejo k spojitvi med teoretičnim znanjem in praktičnimi rezultati. Učenci si v naravi lahko znanje dopolnjujejo z novimi praktičnimi spoznanji in tako pridobijo široki spekter naravoslovnega znanja. Temeljno znanje iz mineralogije, petrologije, geologije in paleontologije si lahko pridobijo prav na geoloških izletih v različnih tipov pokrajin v mestnem in vaškem okolju, v gorah, v agrarni pokrajini, v rudarskem okolju, v kraški pokrajini, ob morju in drugje. Geološki izleti na terenu imajo hkrati tudi velik pomen za krepitev medsebojnih odnosov med učiteljem in učencem dobro pripravljene akcije učence kratkočasijo in jim je pouk v večini v naravi bolj všeč kot v razredu, posebno srednješolci že cenijo lepo pripravljene izlete in kar je glavno združitev teoretičnega in praktičnega terenskega pouka pelje k veliki poglobitvi znanja učencev in vzgaja k pozitivnemu odnosu do narave in njenega varstva.
In Czech
Terénní vycházky, cvičení a exkurze jsou jednou z didakticky nejefektivnějších vyučovacích metod v přírodovědném vyučování. Na rozdíl od tradiční školní výuky, kde mohou žáci jen obtížně spojovat své teoretické vědomosti s praktickou znalostí anorganických přírodnin (minerálů, hornin, fosílií), umožňuje příroda velké množství různých aktivit, které vedou ke spojování teoretických vědomostí a praktických dovedností. Žáci si v přírodě mohou své vědomosti doplňovat o nové praktické poznatky a tím získávat široké spektrum přírodovědných znalostí. Základní poznatky z mineralogie, petrologie, geologie a paleontologie je možné využít zejména na geologických exkurzích v různých krajinných typech ve městech a vesnicích, v horách, v zemědělské krajině, v těžebních územích, v krasových oblastech, u moře a jinde. Terénní geologické exkurze mají zároveň velký význam pro vzájemné vztahy učitele a žáka dobře připravené akce žáky baví, většinou se jim vyučování v přírodě více líbí nežli ve třídě, zejména středoškoláci již dovedou dobře připravenou exkurzi ocenit a co je hlavní spojení teoretické a praktické terénní výuky vede k mnohem hlubším vědomostem žáků a vychovává je ke kladnému vztahu k přírodě a její ochraně.
Links
MSM0021620862, plan (intention) |
|