D 2006

Šolski geološki izleti v mestih

MATYÁŠEK, Jiří

Basic information

Original name

Šolski geološki izleti v mestih

Name in Czech

Školní geologické exkurze ve městech

Name (in English)

School geological excursion in the cities

Edition

1. vyd. Maribor, http://www.zrss.si/pdf/NAR_Povzetki_predavanj_delavnic.pdf, p. 8 - 10, 3 pp. 2006

Publisher

Zavod Republike Slovenije za šolstvo

Other information

Language

Slovenian

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Slovenia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

skola vylety do prirody

Keywords in English

school field praxis

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 16/9/2010 17:22, doc. RNDr. Jiří Matyášek, CSc.

Abstract

V originále

Terenski sprehodi, vaje in izleti so eden od didaktično najbolj učinkovitih pedagoških metod pri naravoslovnem izobraževanju. Na razliko od tradicionalnega šolskega pouka, kjer učenci bolj težko povezujejo svoje teoretično znanje s praktičnim znanjem o anorganskih naravnih tvarinah (mineralov, kamnin, fosilov), pa ponuja narava možnost z mnogimi raznimi dejavnostmi, ki pripeljejo k spojitvi med teoretičnim znanjem in praktičnimi rezultati. Učenci si v naravi lahko znanje dopolnjujejo z novimi praktičnimi spoznanji in tako pridobijo široki spekter naravoslovnega znanja. Temeljno znanje iz mineralogije, petrologije, geologije in paleontologije si lahko pridobijo prav na geoloških izletih v različnih tipov pokrajin v mestnem in vaškem okolju, v gorah, v agrarni pokrajini, v rudarskem okolju, v kraški pokrajini, ob morju in drugje. Geološki izleti na terenu imajo hkrati tudi velik pomen za krepitev medsebojnih odnosov med učiteljem in učencem dobro pripravljene akcije učence kratkočasijo in jim je pouk v večini v naravi bolj všeč kot v razredu, posebno srednješolci že cenijo lepo pripravljene izlete in kar je glavno združitev teoretičnega in praktičnega terenskega pouka pelje k veliki poglobitvi znanja učencev in vzgaja k pozitivnemu odnosu do narave in njenega varstva.

In Czech

Terénní vycházky, cvičení a exkurze jsou jednou z didakticky nejefektivnějších vyučovacích metod v přírodovědném vyučování. Na rozdíl od tradiční školní výuky, kde mohou žáci jen obtížně spojovat své teoretické vědomosti s praktickou znalostí anorganických přírodnin (minerálů, hornin, fosílií), umožňuje příroda velké množství různých aktivit, které vedou ke spojování teoretických vědomostí a praktických dovedností. Žáci si v přírodě mohou své vědomosti doplňovat o nové praktické poznatky a tím získávat široké spektrum přírodovědných znalostí. Základní poznatky z mineralogie, petrologie, geologie a paleontologie je možné využít zejména na geologických exkurzích v různých krajinných typech ve městech a vesnicích, v horách, v zemědělské krajině, v těžebních územích, v krasových oblastech, u moře a jinde. Terénní geologické exkurze mají zároveň velký význam pro vzájemné vztahy učitele a žáka dobře připravené akce žáky baví, většinou se jim vyučování v přírodě více líbí nežli ve třídě, zejména středoškoláci již dovedou dobře připravenou exkurzi ocenit a co je hlavní spojení teoretické a praktické terénní výuky vede k mnohem hlubším vědomostem žáků a vychovává je ke kladnému vztahu k přírodě a její ochraně.

Links

MSM0021620862, plan (intention)
Name: Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání