MATYÁŠEK, Jiří. Šolski geološki izleti v mestih (School geological excursion in the cities). In http://www.zrss.si/pdf/NAR_Povzetki_predavanj_delavnic.pdf. 1st ed. Maribor: Zavod Republike Slovenije za šolstvo, 2006, p. 8 - 10.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Šolski geološki izleti v mestih
Name in Czech Školní geologické exkurze ve městech
Name (in English) School geological excursion in the cities
Authors MATYÁŠEK, Jiří.
Edition 1. vyd. Maribor, http://www.zrss.si/pdf/NAR_Povzetki_predavanj_delavnic.pdf, p. 8 - 10, 3 pp. 2006.
Publisher Zavod Republike Slovenije za šolstvo
Other information
Original language Slovenian
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovenia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) skola vylety do prirody
Keywords in English school field praxis
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. RNDr. Jiří Matyášek, CSc., učo 1031. Changed: 16/9/2010 17:22.
Abstract
Terenski sprehodi, vaje in izleti so eden od didaktično najbolj učinkovitih pedagoških metod pri naravoslovnem izobraževanju. Na razliko od tradicionalnega šolskega pouka, kjer učenci bolj težko povezujejo svoje teoretično znanje s praktičnim znanjem o anorganskih naravnih tvarinah (mineralov, kamnin, fosilov), pa ponuja narava možnost z mnogimi raznimi dejavnostmi, ki pripeljejo k spojitvi med teoretičnim znanjem in praktičnimi rezultati. Učenci si v naravi lahko znanje dopolnjujejo z novimi praktičnimi spoznanji in tako pridobijo široki spekter naravoslovnega znanja. Temeljno znanje iz mineralogije, petrologije, geologije in paleontologije si lahko pridobijo prav na geoloških izletih v različnih tipov pokrajin v mestnem in vaškem okolju, v gorah, v agrarni pokrajini, v rudarskem okolju, v kraški pokrajini, ob morju in drugje. Geološki izleti na terenu imajo hkrati tudi velik pomen za krepitev medsebojnih odnosov med učiteljem in učencem dobro pripravljene akcije učence kratkočasijo in jim je pouk v večini v naravi bolj všeč kot v razredu, posebno srednješolci že cenijo lepo pripravljene izlete in kar je glavno združitev teoretičnega in praktičnega terenskega pouka pelje k veliki poglobitvi znanja učencev in vzgaja k pozitivnemu odnosu do narave in njenega varstva.
Abstract (in Czech)
Terénní vycházky, cvičení a exkurze jsou jednou z didakticky nejefektivnějších vyučovacích metod v přírodovědném vyučování. Na rozdíl od tradiční školní výuky, kde mohou žáci jen obtížně spojovat své teoretické vědomosti s praktickou znalostí anorganických přírodnin (minerálů, hornin, fosílií), umožňuje příroda velké množství různých aktivit, které vedou ke spojování teoretických vědomostí a praktických dovedností. Žáci si v přírodě mohou své vědomosti doplňovat o nové praktické poznatky a tím získávat široké spektrum přírodovědných znalostí. Základní poznatky z mineralogie, petrologie, geologie a paleontologie je možné využít zejména na geologických exkurzích v různých krajinných typech ve městech a vesnicích, v horách, v zemědělské krajině, v těžebních územích, v krasových oblastech, u moře a jinde. Terénní geologické exkurze mají zároveň velký význam pro vzájemné vztahy učitele a žáka dobře připravené akce žáky baví, většinou se jim vyučování v přírodě více líbí nežli ve třídě, zejména středoškoláci již dovedou dobře připravenou exkurzi ocenit a co je hlavní spojení teoretické a praktické terénní výuky vede k mnohem hlubším vědomostem žáků a vychovává je ke kladnému vztahu k přírodě a její ochraně.
Links
MSM0021620862, plan (intention)Name: Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání
PrintDisplayed: 27/7/2024 14:51