2005
Ředitelé a řízení kvality ve škole (... z případových studií)
POL, Milan a Petr NOVOTNÝZákladní údaje
Originální název
Ředitelé a řízení kvality ve škole (... z případových studií)
Název anglicky
Headteachers and the management of quality in school (... from case studies)
Autoři
POL, Milan (203 Česká republika, garant) a Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika)
Vydání
Studia Paedagogica, Sborník Filozofické fakulty brněnské univerzity, Brno, Masarykova univerzita, 2005, 1211-6971
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/05:00013312
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky
headteachers; leadership styles; management of quality
Změněno: 16. 11. 2007 15:03, Mgr. Jitka Vidláková, Ph.D.
V originále
Jde o studii práce dvou ředitelů škol. Za klíčový znak jejich aktivit považují autoři snahu řídit kvalitu ve škole. Vztahovým rámcem je jednak obsahové vymezení řízení kvality ve škole, a dále koncept tzv. invitational leadership. Ve vztahu k tomuto rámci autoři analyzují počínání sledovaných ředitelů, srovnávají je a diskutují s ohledem na širší kontext řízení škol v současném českém prostředí.
Anglicky
Authors observe the managing and leading activities of two basic school headteachers, with special regard to their efforts to manage quality in schools, relying on two relational frameworks: one of them is the contentual framework of the activities of responsible managers for quality in schools, another is the concept of invitational leadership. Through description, comparison and analysis, the authors discover numerous identical or similar featutures of the headteachersleading and managing activities, but some crucial differences, too. The data are presented in relation to the headteachersspecific readiness to manage what is explicitly pinpointed in the above relational frameworks. Based on this, the authors present conclusions about some needful accents of school leadersprofessional development and the development of schools in the Czech milieu.
Návaznosti
GA406/04/0609, projekt VaV |
| ||
GP406/02/P121, projekt VaV |
|