J 2005

Ředitelé a řízení kvality ve škole (... z případových studií)

POL, Milan a Petr NOVOTNÝ

Základní údaje

Originální název

Ředitelé a řízení kvality ve škole (... z případových studií)

Název anglicky

Headteachers and the management of quality in school (... from case studies)

Autoři

POL, Milan (203 Česká republika, garant) a Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika)

Vydání

Studia Paedagogica, Sborník Filozofické fakulty brněnské univerzity, Brno, Masarykova univerzita, 2005, 1211-6971

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/05:00013312

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova anglicky

headteachers; leadership styles; management of quality
Změněno: 16. 11. 2007 15:03, Mgr. Jitka Vidláková, Ph.D.

Anotace

V originále

Jde o studii práce dvou ředitelů škol. Za klíčový znak jejich aktivit považují autoři snahu řídit kvalitu ve škole. Vztahovým rámcem je jednak obsahové vymezení řízení kvality ve škole, a dále koncept tzv. invitational leadership. Ve vztahu k tomuto rámci autoři analyzují počínání sledovaných ředitelů, srovnávají je a diskutují s ohledem na širší kontext řízení škol v současném českém prostředí.

Anglicky

Authors observe the managing and leading activities of two basic school headteachers, with special regard to their efforts to manage quality in schools, relying on two relational frameworks: one of them is the contentual framework of the activities of responsible managers for quality in schools, another is the concept of invitational leadership. Through description, comparison and analysis, the authors discover numerous identical or similar featutures of the headteachersleading and managing activities, but some crucial differences, too. The data are presented in relation to the headteachersspecific readiness to manage what is explicitly pinpointed in the above relational frameworks. Based on this, the authors present conclusions about some needful accents of school leadersprofessional development and the development of schools in the Czech milieu.

Návaznosti

GA406/04/0609, projekt VaV
Název: Demokracie v české škole
Investor: Grantová agentura ČR, Demokracie v české škole
GP406/02/P121, projekt VaV
Název: Učitelé a inovace. O současné praxi a některých možnostech rozvoje práce učitele
Investor: Grantová agentura ČR, Učitelé a inovace. O současné praxi a některých možnostech rozvoje práce učitele