2005
Budoucí učitelé a inovace v oblasti informačních a komunikačních technologií.
ZOUNEK, Jiří a Martin SEBERAZákladní údaje
Originální název
Budoucí učitelé a inovace v oblasti informačních a komunikačních technologií.
Název česky
Budoucí učitelé a inovace v oblasti informačních a komunikačních technologií.
Název anglicky
Teacher Trainees and Innovation in Information and Communication Technologies
Autoři
ZOUNEK, Jiří (203 Česká republika, garant) a Martin SEBERA (203 Česká republika)
Vydání
SPFFBU, Brno, Masarykova univerzita, 2005, 1211-6971
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/05:00031462
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky
ICT; teacher; innovation; teaching; theory; higher education
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 12. 7. 2008 11:18, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.
V originále
Text se zabývá výzkumným šetřením, v němž jsme zjišťovali postoje studentů učitelství dvou fakult Masarykovy univerzity k ICT ve vzdělávání s cílem zjistit individuální míru inovativnosti. Zjišťovali jsme rovněž, zda a v čem jsou rozdíly mezi fakultami či mezi pohlavími. Náš výzkum byl založen na Rogersově teorii difuze inovací, zejména pak na jeho kategorizaci osvojitelů inovací. Vycházíme z předpokladu, že postoje studentů učitelství k ICT a jejich tendence k inovativnosti budou významně ovlivňovat jejich obecný přístup k moderním informačním a komunikačním technologiím v budoucí učitelské praxi i ke konkrétnímu využití ICT ve vyučování a učení.
Anglicky
The text presents a research project focused on identifying the attitudes of teacher trainees at two faculties of Masaryk University towards education, the goal being to determine the individual level of motivation. Differences between faculties and genders were studied, too. The research was based on Rogers theory of innovation diffusion, particularly his categorization of innovation acquirers. It is assumed that attitudes of teacher trainees towards ICT and their commitment to innovation are likely to significantly inform their general attitude towards modern information and communication technologies in their future teaching practice as well as towards their specific use of ICT in teaching and learning.