J 2005

Budoucí učitelé a inovace v oblasti informačních a komunikačních technologií.

ZOUNEK, Jiří a Martin SEBERA

Základní údaje

Originální název

Budoucí učitelé a inovace v oblasti informačních a komunikačních technologií.

Název česky

Budoucí učitelé a inovace v oblasti informačních a komunikačních technologií.

Název anglicky

Teacher Trainees and Innovation in Information and Communication Technologies

Autoři

ZOUNEK, Jiří (203 Česká republika, garant) a Martin SEBERA (203 Česká republika)

Vydání

SPFFBU, Brno, Masarykova univerzita, 2005, 1211-6971

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/05:00031462

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova anglicky

ICT; teacher; innovation; teaching; theory; higher education

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 12. 7. 2008 11:18, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.

Anotace

V originále

Text se zabývá výzkumným šetřením, v němž jsme zjišťovali postoje studentů učitelství dvou fakult Masarykovy univerzity k ICT ve vzdělávání s cílem zjistit individuální míru inovativnosti. Zjišťovali jsme rovněž, zda a v čem jsou rozdíly mezi fakultami či mezi pohlavími. Náš výzkum byl založen na Rogersově teorii difuze inovací, zejména pak na jeho kategorizaci osvojitelů inovací. Vycházíme z předpokladu, že postoje studentů učitelství k ICT a jejich tendence k inovativnosti budou významně ovlivňovat jejich obecný přístup k moderním informačním a komunikačním technologiím v budoucí učitelské praxi i ke konkrétnímu využití ICT ve vyučování a učení.

Anglicky

The text presents a research project focused on identifying the attitudes of teacher trainees at two faculties of Masaryk University towards education, the goal being to determine the individual level of motivation. Differences between faculties and genders were studied, too. The research was based on Rogers theory of innovation diffusion, particularly his categorization of innovation acquirers. It is assumed that attitudes of teacher trainees towards ICT and their commitment to innovation are likely to significantly inform their general attitude towards modern information and communication technologies in their future teaching practice as well as towards their specific use of ICT in teaching and learning.