2006
DVD marketing in the U.S. of Working Titles British romantic comedies: Framing reception and strategies of cultural appropriation
SKOPAL, PavelZákladní údaje
Originální název
DVD marketing in the U.S. of Working Titles British romantic comedies: Framing reception and strategies of cultural appropriation
Název česky
Britské romantické komedie na americkém DVD trhu: kulturní rámování recepce a strategie apropriace
Autoři
SKOPAL, Pavel (203 Česká republika, garant)
Vydání
Jump Cut, USA, 2006, 0146-5546
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/06:00016673
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky
DVD; marketing; Working Title Films; romantic comedies
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 14. 4. 2010 18:03, doc. Mgr. Pavel Skopal, Ph.D.
V originále
The study follows the case of the British Working Title Films' production that is co/produced and distributed by Universal. All the materials included on a particular DVD can be used as a cultural filter routing the viewer to a territory that is more culturally familiar and less discouraging. In the case of “foreign” productions, co-produced and distributed by a Hollywood studio, the distributor for the U.S. market wants to produce a culturally- and market-specific context, to appropriate and “frame” the culturally foreign product through the paratexts circulating around the film itself.
Česky
Studie produkce britské společnosti Working Title Films, jejíž filmy spoluprodukuje a distribuuje studio Universal, sleduje způsoby přizpůsobování britské produkce pro americký trh. Materiály připojené na DVD k filmu mohou být využity jako kulturní filtr, který směruje diváka do oblasti, která je mu kulturně bližší.