HLOUŠKOVÁ, Lenka. Inovační potenciál jako předpoklad rozvoje kultury škol (Příklad otevřenosti škol vůči okolí). Studia Paedagogica, Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity. Brno: Masarykova univerzita, 2005, roč. 2005, U10, s. 67-79. ISSN 1211-6971. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{631386, author = {Hloušková, Lenka}, article_location = {Brno}, article_number = {U10}, keywords = {school culture; school openness towards external environment;}, language = {cze}, issn = {1211-6971}, journal = {Studia Paedagogica, Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity}, title = {Inovační potenciál jako předpoklad rozvoje kultury škol (Příklad otevřenosti škol vůči okolí)}, volume = {2005}, year = {2005} }
TY - JOUR ID - 631386 AU - Hloušková, Lenka PY - 2005 TI - Inovační potenciál jako předpoklad rozvoje kultury škol (Příklad otevřenosti škol vůči okolí) JF - Studia Paedagogica, Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity VL - 2005 IS - U10 SP - 67-79 EP - 67-79 PB - Masarykova univerzita SN - 12116971 KW - school culture KW - school openness towards external environment; N2 - Klíčovou otázkou přísvěvku je otázka: kde a jak silný inovační potenciál pro rozvoj kultury škol se skrývá v otevřenosti škol vůči okolí. Inovační potenciál je interpretován na základě obsahové analýzy volných odpovědí ředitelů základních škol o otevřenosti škol vůči okolí. Otevřenost škol se projevuje v činnostech, jako je prezentace školy, úsilí o sociální soudržnost mezi školou a okolím, ve spolupráci školy se subjekty okolí. Otevřenost škol podporuje práce se zdroji a dosahování hodnot na základě principů ve vztahu ke komunikaci a spolupráci O prezentaci škol (o tzv. informační otevřenosti) můžeme říci, že podléhá sebeobnovujícímu se inovačnímu procesu bez výrazné tendence ředitelů škol něco měnit. V případě vztahové otevřenosti (kategorie úsilí o sociální soudržnost, spolupráce školy se subjekty okolí) ředitelé vyjadřují silnou tendenci měnit zejména spolupráci školy se subjekty okolí. Silný inovační potenciál najdeme v i případě hodnot a principů, kde ředitelé vyjadřují tendenci posílit míru otevřenosti ve vzájemných vztazích školy a okolí a posílit motivaci k otevřenosti u aktérů z okolí. ER -
HLOUŠKOVÁ, Lenka. Inovační potenciál jako předpoklad rozvoje kultury škol (Příklad otevřenosti škol vůči okolí). \textit{Studia Paedagogica, Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity}. Brno: Masarykova univerzita, 2005, roč.~2005, U10, s.~67-79. ISSN~1211-6971.
|