NYKODÝM, Jiří. Koordinační schopnosti jako součást všeobecné přípravy nejmladších hokejistů. In Sport a kvalita života. 2005. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, Fakulta sportovních studií, 2005, s. 119-120. ISBN 80-210-3863-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Koordinační schopnosti jako součást všeobecné přípravy nejmladších hokejistů
Autoři NYKODÝM, Jiří.
Vydání 2005. vyd. Brno, Sport a kvalita života, od s. 119-120, 2 s. 2005.
Nakladatel Masarykova univerzita v Brně, Fakulta sportovních studií
Další údaje
Typ výsledku Stať ve sborníku
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Fakulta sportovních studií
ISBN 80-210-3863-2
Klíčová slova anglicky coordinating abilities; ice-hockey; training; ice-hockey skills
Štítky coordinating abilities, ice-hockey, ice-hockey skills, training
Změnil Změnil: doc. Mgr. Jiří Nykodým, Ph.D., učo 1070. Změněno: 31. 3. 2010 22:38.
Anotace česky
Z pohledu věku lze koordinační schopnosti ovlivňovat poměrně brzy, od 6-8 let i dříve. Příznivé období přirozeného rozvoje připadá na dobu před pubertou, ve kterém naopak možnosti výraznějšího zlepšení poněkud klesají. Základním požadavkem tréninku je záměrně a opakovaně stavět sportovce do situací, v nichž musí řešit různé pohybové úkoly a zvládnout různě složitou, a tím i po stránce koordinační náročnou pohybovou činnost. V podstatě se jedná o rozšiřování pohybové zkušenosti cestou vykonávání nových, svojí obtížností stále komplikovanějších pohybů. Uplatněním těchto principů se získává schopnost rychleji se učit novým pohybům, pohotově a úspěšně se přizpůsobovat měnící se situaci, jsou vytvářeny předpoklady osvojovat si nové a obtížnější pohybové dovednosti.
Anotace anglicky
We can influence coordinating abilities relatively soon, from 6-8 year old and sooner. Favourable period of natural development fall on time before puberty, in which on the contrary chances of expressive improvement are somewhat falling. Basic requirements of training are purposely and repeatedly formation sportsmen into situations, in which they must solve different kinetic problems and manage differently complicated co-ordinating kinetic activities. In principle it is dissemination of kinetic experience on the way of pursuance of the new, more complicated movements. We can obtain this ability faster with teaching of new movements, promptly and successfully with adapt of variable situation. Assumptions are generated to adopt new and difficult kinetic skills.
VytisknoutZobrazeno: 6. 5. 2024 01:49