Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{632533, author = {Švaříček, Roman}, address = {Brno}, booktitle = {Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity, Studia paedagogica U 10}, keywords = {educational research; grounded theory; theory; education; induction; qualitative methodology;}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {80-210-3891-8}, pages = {133-145}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Je zakotvená teorie teorií?}, year = {2005} }
TY - JOUR ID - 632533 AU - Švaříček, Roman PY - 2005 TI - Je zakotvená teorie teorií? PB - Masarykova univerzita CY - Brno SN - 8021038918 KW - educational research KW - grounded theory KW - theory KW - education KW - induction KW - qualitative methodology; N2 - Článek se zabývá kvalitativní a kvantitativní metodologií, které jsou nahlíženy jako dva odlišné, nikoli však soupeřící diskursy. Především se zaobírá obecnými metodologickými, epistemologickými a logickými otázkami kvalitativního výzkumu, zvláště pak metodou zakotvené teorie (grounded theory). Dále je podrobeno zkoumání použití induktivní metody v kvalitativním diskursu, tvorba teorií a je vysloven a zdůvodněn výrok, který tvrdí, že zakotvená teorie je hypotézou. Příspěvek opodál popisuje možnosti spojení obou diskursů (obou typů analýz) v jednom výzkumu, nikoli pouze použití rozličných metod. Na závěr článku je řešena povaha sociálních věd a hledání pravdy v sociálních vědách. ER -
ŠVAŘÍČEK, Roman. Je zakotvená teorie teorií? In \textit{Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity, Studia paedagogica U 10}. Brno: Masarykova univerzita, 2005, s.~133-145. ISBN~80-210-3891-8.
|