B 2005

Nekalá soutěž a reklama : (vybrané kapitoly)

VEČERKOVÁ, Eva

Základní údaje

Originální název

Nekalá soutěž a reklama : (vybrané kapitoly)

Název anglicky

Unfair competition and advertising : (selected chapters)

Autoři

VEČERKOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant)

Vydání

Vyd. 1. Brno, 330 s. (Spisy PrF MU v Brně. Řada teoretická ; Sv. 284), 2005

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50500 5.5 Law

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14220/05:00031491

Organizační jednotka

Právnická fakulta

ISBN

80-210-3607-9

Klíčová slova česky

nekalá soutěž; reklama;klamavá reklama; srovnávací reklama; právní ochrana; obchodní zákoník;

Klíčová slova anglicky

unfair competition; advertising; misleading advertising; comparative advertising; legal protection; Commercial Code;

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 29. 3. 2010 18:47, JUDr. Eva Večerková, Ph.D.

Anotace

V originále

V publikaci je uveden přehled o vývoji právní úpravy nekalé soutěže (generální klauzule a právních prostředků ochrany), a to podle Pařížské úmluvy na ochranu průmyslového vlastnictví z r. 1883, podle zákona proti nekalé soutěži z r. 1927 a podle obchodního zákoníku z r. 1991 až dosud. V kapitole o reklamě je zpracována právní úprava klamavé reklamy a srovnávací reklamy podle obchodního zákoníku a podle evropské směrnice o klamavé a srovnávací reklamě, dále je věnována pozornost některým veřejnoprávním zákonům, např. zákonu o regulaci reklamy, zákonu o ochraně spotřebitele apod.

Anglicky

The publication provides an overview of legal regulation of unfair competition (the general clause and the legal means of protection), according to the Paris Convention for the Protection of Industrial Property from 1883, according to the Law against Unfair Competition from 1927 and the Commercial Code from 1991 till present. The chapter on advertising contains legal regulation of misleading advertising and comparative advertising under the Commercial Code and under the European Directive on misleading and comparative advertising, also contains some public law, as the Law on Advertising Regulation, the Consumer Protection Law, etc.

Návaznosti

MSM0021622405, záměr
Název: Evropský kontext vývoje českého práva po roce 2004
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Evropský kontext vývoje českého práva pro roce 2004