2005
Nekalá soutěž a reklama : (vybrané kapitoly)
VEČERKOVÁ, EvaZákladní údaje
Originální název
Nekalá soutěž a reklama : (vybrané kapitoly)
Název anglicky
Unfair competition and advertising : (selected chapters)
Autoři
VEČERKOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant)
Vydání
Vyd. 1. Brno, 330 s. (Spisy PrF MU v Brně. Řada teoretická ; Sv. 284), 2005
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50500 5.5 Law
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14220/05:00031491
Organizační jednotka
Právnická fakulta
ISBN
80-210-3607-9
Klíčová slova česky
nekalá soutěž; reklama;klamavá reklama; srovnávací reklama; právní ochrana; obchodní zákoník;
Klíčová slova anglicky
unfair competition; advertising; misleading advertising; comparative advertising; legal protection; Commercial Code;
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 29. 3. 2010 18:47, JUDr. Eva Večerková, Ph.D.
V originále
V publikaci je uveden přehled o vývoji právní úpravy nekalé soutěže (generální klauzule a právních prostředků ochrany), a to podle Pařížské úmluvy na ochranu průmyslového vlastnictví z r. 1883, podle zákona proti nekalé soutěži z r. 1927 a podle obchodního zákoníku z r. 1991 až dosud. V kapitole o reklamě je zpracována právní úprava klamavé reklamy a srovnávací reklamy podle obchodního zákoníku a podle evropské směrnice o klamavé a srovnávací reklamě, dále je věnována pozornost některým veřejnoprávním zákonům, např. zákonu o regulaci reklamy, zákonu o ochraně spotřebitele apod.
Anglicky
The publication provides an overview of legal regulation of unfair competition (the general clause and the legal means of protection), according to the Paris Convention for the Protection of Industrial Property from 1883, according to the Law against Unfair Competition from 1927 and the Commercial Code from 1991 till present. The chapter on advertising contains legal regulation of misleading advertising and comparative advertising under the Commercial Code and under the European Directive on misleading and comparative advertising, also contains some public law, as the Law on Advertising Regulation, the Consumer Protection Law, etc.
Návaznosti
MSM0021622405, záměr |
|