D 2005

Education in Media in Families with Preschool Children

ŠEĎOVÁ, Klára

Základní údaje

Originální název

Education in Media in Families with Preschool Children

Název česky

Mediální výchova v rodinách s pedškolními dtmi

Vydání

Leeds, Education-Line database, od s. 1 - 15, 15 s. 2005

Nakladatel

University of Leeds

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Velká Británie a Severní Irsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova anglicky

family socialization; childrens TV watching; education in media
Změněno: 15. 4. 2010 09:27, prof. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D.

Anotace

V originále

The paper sums up selected findings of a qualitative research project focused on the issue of family socialization of childrens TV watching. The basic method of data collection used was semistructured in-depth interviews with 18 mothers of preschool children. Education in media in the family is a concept used to refer to purposeful ways of parental behaviour leading to influencing TV consumption by children and its effects. Empirical findings has shown that more or less sophisticated techniques of education in media in the family, i.e. specific strategies aimed at achieving their media-educational goals, were in the repertory of all mothers included in the research. Individual techniques and their typical combinations are described here.

Česky

Píspvek, jehož tématem je mediální výchova v rodinách pedškolních dtí, je založen na datech z kvalitativního výzkumného šetení zameného na rodinnou socializaci dtského televizního diváctví. Rodinná mediální výchova je zde konceptem odkazujícím k zámrnému jednání, jímž rodie usilují ovlivovat dtskou televizní konzumaci a její efekty. Výsledky analýzy kvalitativních semistrukturovaných rozhovor s 18 matkami pedškolních dtí ukazují, že více i mén sofistikovanými technikami mediální výchovy disponují všechny matky ve vzorku. V píspvku jsou pospány jednotlivé mediáln výchové techniky, které jsou v rodinách užívány i jejich typické kombinace.