J 2005

Kvantifikace objemu státních dotací do železniční dopravy v ČR

TOMEŠ, Zdeněk a Tomáš POSPÍŠIL

Základní údaje

Originální název

Kvantifikace objemu státních dotací do železniční dopravy v ČR

Název česky

Kvantifikace objemu státních dotací do železniční dopravy v ČR

Název anglicky

Quantification of the state subsidies in rail transport in the Czech Republic

Autoři

TOMEŠ, Zdeněk (203 Česká republika, garant) a Tomáš POSPÍŠIL (203 Česká republika)

Vydání

Národohospodářský obzor, 2005, ESF MU Brno, 2005, 1213-2446

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14560/05:00013352

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

Klíčová slova anglicky

railway; Czech Rails; costs of railway operation; public policy; rail track operator; the state budget; the State Fund of Transport Infrastucture; the Railway Infrastructure Administration; the Ministry of Transport
Změněno: 2. 5. 2006 18:14, Ing. Tomáš Pospíšil, Ph.D.

Anotace

V originále

V příspěvku se snažíme kvantifikovat veškeré náklady spojené s provozováním železniční dopravy v ČR. Na začátek se věnujeme přímým nákladům železničního dopravy v účetnictví Českých drah. Dále pokračuje v analýze skrytých nákladů v účetnictví Správy železniční dopravní cesty, Státního fondu dopravní infrastruktury a přímo ve státním rozpočtu. Rozdělujeme dotace do železniční dopravy v ČR na přímé a nepřímé. Na závěr vyhodnotíme celkovou dotační sumu a navrhujeme doporučení pro hospodářskou politiku v železniční dopravě.

Anglicky

We are trying to quantify all relevant costs connected with the railways operation in the Czech Republic. We start with the direct costs of railway operation present in the accounting of the rail operator Cźech Rails. Then we continue the analyses with the more hidden costs of railways present in the accounting of rail track operator, State Fund of Transport Infrastructure and directly in the state budget. We sort subsidies into two parts: direct and indirect railway's subsidies in the Czech Republic. We are trying to evaluate the total costs of railway transport for public budgets and formulate recommodation for public policy in the railway sector.

Návaznosti

GA402/04/2128, projekt VaV
Název: Železniční doprava - institucionální postavení, hospodářská politika a ekonomická teorie
Investor: Grantová agentura ČR, Železniční doprava-institucionální postavení, hospodářská politika a ekonomická teorie