D 2006

Kulisy venkovského života - případová studie vesnic v mikroregionu Drahanská vrchovina

BAČOVSKÝ, František, Lucie GALČANOVÁ, Pavel KLVAČ a Zbyněk KOŠŤÁL

Základní údaje

Originální název

Kulisy venkovského života - případová studie vesnic v mikroregionu Drahanská vrchovina

Název česky

Kulisy venkovského života - případová studie vesnic v mikroregionu Drahanská vrchovina

Název anglicky

Scenes of rural life - case study of the villages in the micro-region Drahanska highland

Autoři

BAČOVSKÝ, František (203 Česká republika), Lucie GALČANOVÁ (203 Česká republika), Pavel KLVAČ (203 Česká republika, garant) a Zbyněk KOŠŤÁL (203 Česká republika)

Vydání

1. vyd. Brno, Venkovská krajina 2006, od s. 3-6, 4 s. 2006

Nakladatel

ZO ČSOP Veronica

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50000 5. Social Sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14230/06:00016834

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

ISBN

80-239-7166-2

Klíčová slova anglicky

countryside; do-it-yourselfism; folk creativity; aesthetics; recycling

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 13. 6. 2007 13:36, Mgr. Lucie Galčanová Batista, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek vychází ze sociologicko-fotografické analýzy venkovského prostředí třinácti vesnic mikroregionu Drahanská vrchovina, realizované v období od října 2005 do ledna 2006. Metodologickým východiskem byla tzv. optika kritického vidění, rozvinutá Bohuslavem Blažkem. Cílem projektu bylo postihnout souvislosti mezi změnami dobového kulturního kontextu a vizuální dimenzí venkovského prostoru, jejich případné environmentální implikace. Pozornost je věnována svébytnému fenoménu kutilství, venkovské estetice, používaným materiálům a recyklaci.

Anglicky

This article is based on a sociological and photographic analysis of the rural environment in thirteen villages in the micro-region of Drahanska highland that took place from October 2005 to January 2006. The methodological basis for the project was the so-called “optics of critical view” developed by Bohuslav Blazek. The aim of the project was to describe the relationship between current changes in the cultural context and visual dimensions of the rural environment and their eventual environmental implications. Attention is paid to the original phenomena of do-it-yourselfism, rural aesthetics, recycling and use of construction materials.