D 2006

Motivační úlohy pro výuku chemie s interdisciplinárním zaměřením II

CÍDLOVÁ, Hana, Michaela ZEMANOVÁ a Emílie MUSILOVÁ

Základní údaje

Originální název

Motivační úlohy pro výuku chemie s interdisciplinárním zaměřením II

Název česky

Motivační úlohy pro výuku chemie s interdisciplinárním zaměřením II

Název anglicky

Motivational Interdisciplinary Exercises for Chemical Education II

Autoři

CÍDLOVÁ, Hana, Michaela ZEMANOVÁ a Emílie MUSILOVÁ

Vydání

Brno, XXIV International Colloquium on the Acquisition Process Management, 7 s. 2006

Nakladatel

University of Defence, Faculty of Economics and Management

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

80-7231-139-5

Klíčová slova anglicky

chemstry; motivation; interdisciplinarity; education

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 11. 4. 2011 17:18, doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr.

Anotace

V originále

Příspěvek obsahuje ukázky připravované sbírky zábavných motivačních úloh pro výuku chemie na základních a středních školách. V souvislosti se současnými trendy výuky je práce zaměřena na integrované využití poznatků z více vyučovacích předmětů. V příspěvku naleznete vybrané ukázky motivačních úloh využívajících kromě chemie také fyziku, dějepis a matematiku. Práce je součástí rozsáhlejšího projektu, o němž bylo referováno již např. v příspěvku Ivana Brňovjáková, Hana Cídlová, Helena Hlavičková, Emílie Musilová, Hana Nováčková: Motivační úlohy pro výuku chemie s interdisciplinárním zaměřením (na tomto kolokviu v roce 2005).

Anglicky

The authors of this paper are preparing a collection of exercises that should help as a means of motivation at chemistry education. The work is focused on combination of knowledge of more educational subjects. This paper gives examples of motivation exercises using not only chemistry, but also physics, history and mathematics. This work is a part of a larger project that was discussed also in the paper Ivana Brňovjá-ková, Hana Cídlová, Helena Hlavičková, Emílie Musilová, Hana Nováčková: Moti-vational Interdisciplinary Exercises for Chemical Education (on this colloquium, 2005).