Detailed Information on Publication Record
2006
Insider trading jako odměna pro management?
KOTÁSEK, JosefBasic information
Original name
Insider trading jako odměna pro management?
Name (in English)
Insider trading - benefit for managers?
Authors
KOTÁSEK, Josef (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Brno, Sborník příspěvků z mezinárodní konference studentů doktorského studijního programu "obchodní právo" Masarykovy univerzity "Ekonomické aspekty právní úrpravy a jejího výkladu" : pořádané dne 20. prosince 2005 Katedrou obchodního práva Masarykovy ... p. 166-175, 10 pp. 2006
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50500 5.5 Law
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14220/06:00016851
Organization unit
Faculty of Law
ISBN
8021039523
Keywords in English
agency theory;agency cost;insider trading;free riding
Změněno: 6/6/2006 12:10, Mgr. Marie Zejdová
V originále
Tzv. agency theory byla vytvořena v roce 1970 a zabývá se tím, jak je reprezentant (agent) ovlivněn smluvními ujednáními se zastoupeným(obvykle korporací). Článek se zabývá diskusí týkající se debat o regulaci využití vnitřních informací (insider trading) z pohledu agency theory.
In English
Agency theory, developed in the 1970s, refers to the variety of ways in which agents, linked by contractual arrangements with a firm, influence its behavior. This article deals with the controversy concerning the debate of regulation of insider trading.
Links
MSM0021622405, plan (intention) |
|