D 2006

E-learning v kontextu moderních trendů v síti Internet

DRÁŠIL, Pavel a Tomáš PITNER

Základní údaje

Originální název

E-learning v kontextu moderních trendů v síti Internet

Název anglicky

E-learning in the modern Internet trends context

Autoři

DRÁŠIL, Pavel (203 Česká republika) a Tomáš PITNER (203 Česká republika, garant)

Vydání

Praha, Technologie pro e-vzdělávání 2006, s. 7-12, 2006

Nakladatel

Neuveden

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14330/06:00015345

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

ISBN

80-01-03512-3

Klíčová slova anglicky

Web 2.0; E-learning 2.0; REST; Adaptive XML Inclusions
Změněno: 23. 3. 2008 14:53, prof. RNDr. Tomáš Pitner, Ph.D.

Anotace

V originále

Současné obecné trendy v nahlížení na web jako na platformu pro zveřejňování, komunikaci a sdílení se odrážejí i v jeho měnícím se využití ve vzdělávání. Tento příspěvek nastiňuje posuny ve vnímání elektronické podpory výuky souhrnně označované jako E-learning 2.0. Zmiňuje nová metodická paradigmata (zejména konektivismus) a jejich požadavky na elektronickou podporu. Naplnění těchto požadavků je ilustrováno na vzorové implementaci (platformě "L2"), umožňující integrovat stávající výukové i obecně použitelné zdroje a vytvořit tak personalizované výukové prostředí (learning landscape) odpovídající principům konektivizmu a kolaborativního učení.

Anglicky

Current trends in using web as a platform for publishing, communication and sharing content affect also its usage in education. This paper presents shifts in e-learning called E-learning 2.0. New pedagogic paradigms (connectivism) and their requirements for the technological support are mentioned. Fulfilling these needs is illustrated in a prototypal implementation - the "L2" platform. It allows integration of both existing learning objects and general web resources resulting in a personalised learning landscape corresponding to the principles of connectivism and collaborative learning.

Návaznosti

1ET208050401, projekt VaV
Název: E-learning v kontextu sémantického webu
Investor: Akademie věd ČR, E-learning v kontextu sémantického webu