2006
E-learning v kontextu moderních trendů v síti Internet
DRÁŠIL, Pavel a Tomáš PITNERZákladní údaje
Originální název
E-learning v kontextu moderních trendů v síti Internet
Název anglicky
E-learning in the modern Internet trends context
Autoři
DRÁŠIL, Pavel (203 Česká republika) a Tomáš PITNER (203 Česká republika, garant)
Vydání
Praha, Technologie pro e-vzdělávání 2006, s. 7-12, 2006
Nakladatel
Neuveden
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14330/06:00015345
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISBN
80-01-03512-3
Klíčová slova anglicky
Web 2.0; E-learning 2.0; REST; Adaptive XML Inclusions
Štítky
Změněno: 23. 3. 2008 14:53, prof. RNDr. Tomáš Pitner, Ph.D.
V originále
Současné obecné trendy v nahlížení na web jako na platformu pro zveřejňování, komunikaci a sdílení se odrážejí i v jeho měnícím se využití ve vzdělávání. Tento příspěvek nastiňuje posuny ve vnímání elektronické podpory výuky souhrnně označované jako E-learning 2.0. Zmiňuje nová metodická paradigmata (zejména konektivismus) a jejich požadavky na elektronickou podporu. Naplnění těchto požadavků je ilustrováno na vzorové implementaci (platformě "L2"), umožňující integrovat stávající výukové i obecně použitelné zdroje a vytvořit tak personalizované výukové prostředí (learning landscape) odpovídající principům konektivizmu a kolaborativního učení.
Anglicky
Current trends in using web as a platform for publishing, communication and sharing content affect also its usage in education. This paper presents shifts in e-learning called E-learning 2.0. New pedagogic paradigms (connectivism) and their requirements for the technological support are mentioned. Fulfilling these needs is illustrated in a prototypal implementation - the "L2" platform. It allows integration of both existing learning objects and general web resources resulting in a personalised learning landscape corresponding to the principles of connectivism and collaborative learning.
Návaznosti
1ET208050401, projekt VaV |
|