2006
Zlovolné obrazy: film a audiovizuální kultura z pohledu vysokoškolských studentů
VACEK, Patrik a Jana KRÁTKÁZákladní údaje
Originální název
Zlovolné obrazy: film a audiovizuální kultura z pohledu vysokoškolských studentů
Název česky
Zlovolné obrazy: film a audiovizuální kultura z pohledu vysokoškolských studentů
Název anglicky
Malevolent Pictures: Film and Audio-Visual Culture From Colllege Students Point of View
Autoři
VACEK, Patrik a Jana KRÁTKÁ
Vydání
1. vyd. Plzeň, Sborník z konference ČAPV Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu, 5.-7. 9. 2006 (CD-ROM) Plzeň, od s. 34-34, 2 s. 2006
Nakladatel
ČAPV, Kped FPE ZČU
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
80-7043-483-X
Klíčová slova anglicky
moving images; film; audio-visual culture; education; teachers; students
Štítky
Změněno: 13. 9. 2010 08:34, Mgr. Jana Krátká, Ph.D.
V originále
Přítomný příspěvek vychází ze zkušeností autorů získaných v průběhu realizace seminářů filmové a audiovizuální edukace na PedF MU v Brně. Během interaktivně koncipované výuky byla komentována recepční schémata a stereotypy ve studentském uvažování o filmu (uměleckém, žánrovém, non-narativním), filmové kritice a počítačových hrách. Přednostní pozornost byla věnována mezioborovým vztahům filmu a tradičních esteticko-výchovných disciplín. Zdrojem primárních dat bylo dotazníkové šetření mezi studenty.
Anglicky
This paper sums up the experience the authors acquired in their courses of film and audio-visual education at the Faculty of Education in Masaryk University (Brno). Based on the interactive modes of teaching, the course's tutors and participants together evaluated a number of cliché-based modes of thinking expressed in their opinions of cinema (film art, film genres, non-fiction cinema) as well as film criticism and computer and/or videogames. The authors foucused their attention primarily at the interdisciplinary relationships among institution of cinema and well-established aesthetic education disciples. A short student's questionnaire is also included and commented.
Návaznosti
MSM0021622421, záměr |
|