VACEK, Patrik and Jana KRÁTKÁ. Zlovolné obrazy: film a audiovizuální kultura z pohledu vysokoškolských studentů (Malevolent Pictures: Film and Audio-Visual Culture From Colllege Students Point of View). In Sborník z konference ČAPV Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu, 5.-7. 9. 2006 (CD-ROM) Plzeň. 1. vyd. Plzeň: ČAPV, Kped FPE ZČU, 2006, p. 34-34, 2 pp. ISBN 80-7043-483-X.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Zlovolné obrazy: film a audiovizuální kultura z pohledu vysokoškolských studentů
Name in Czech Zlovolné obrazy: film a audiovizuální kultura z pohledu vysokoškolských studentů
Name (in English) Malevolent Pictures: Film and Audio-Visual Culture From Colllege Students Point of View
Authors VACEK, Patrik and Jana KRÁTKÁ.
Edition 1. vyd. Plzeň, Sborník z konference ČAPV Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu, 5.-7. 9. 2006 (CD-ROM) Plzeň, p. 34-34, 2 pp. 2006.
Publisher ČAPV, Kped FPE ZČU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-7043-483-X
Keywords in English moving images; film; audio-visual culture; education; teachers; students
Tags audio-visual culture, Education, film, moving images, students, teachers
Changed by Changed by: Mgr. Jana Krátká, Ph.D., učo 42028. Changed: 13/9/2010 08:34.
Abstract
Přítomný příspěvek vychází ze zkušeností autorů získaných v průběhu realizace seminářů filmové a audiovizuální edukace na PedF MU v Brně. Během interaktivně koncipované výuky byla komentována recepční schémata a stereotypy ve studentském uvažování o filmu (uměleckém, žánrovém, non-narativním), filmové kritice a počítačových hrách. Přednostní pozornost byla věnována mezioborovým vztahům filmu a tradičních esteticko-výchovných disciplín. Zdrojem primárních dat bylo dotazníkové šetření mezi studenty.
Abstract (in English)
This paper sums up the experience the authors acquired in their courses of film and audio-visual education at the Faculty of Education in Masaryk University (Brno). Based on the interactive modes of teaching, the course's tutors and participants together evaluated a number of cliché-based modes of thinking expressed in their opinions of cinema (film art, film genres, non-fiction cinema) as well as film criticism and computer and/or videogames. The authors foucused their attention primarily at the interdisciplinary relationships among institution of cinema and well-established aesthetic education disciples. A short student's questionnaire is also included and commented.
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 26/4/2024 19:45