FROSTOVÁ, Jana a Vladislav NAVRÁTIL. A Note on Subjective and Objective Assessments of Voice Disorders in Teachers. In Care of Educational Institutions about Children Health. Materials of International Scientific Symposium. I. Saint Petersburg, June 28 - 30, 2006: Russian Ministery of Education, Association of Saint Petersburgs Valeologists, 2006, s. 121-123. ISBN 5-7434-0349-X.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název A Note on Subjective and Objective Assessments of Voice Disorders in Teachers
Název česky Poznámka k objektivnímu a subjektivnímu vyhodnocování hlasových poruch učitelů
Autoři FROSTOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant) a Vladislav NAVRÁTIL (203 Česká republika).
Vydání I. Saint Petersburg, June 28 - 30, 2006, Care of Educational Institutions about Children Health. Materials of International Scientific Symposium, od s. 121-123, 3 s. 2006.
Nakladatel Russian Ministery of Education, Association of Saint Petersburgs Valeologists
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 30105 Physiology
Stát vydavatele Rusko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/06:00017000
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 5-7434-0349-X
Klíčová slova anglicky Voice disorders. Voice. Teachers. Sound. Fourier analysis
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: prof. RNDr. Vladislav Navrátil, CSc., učo 129. Změněno: 22. 8. 2006 13:35.
Anotace
The importance of voice and its use as means of work is substantial in some professions, although demands made on voice may differ in different jobs. Voice problems exercise negative influenceon the efficiency of work at school and more than 20 per cent of teachers are sometimes on sick leave because of their voice problems. In the work there are presented the results obtained by special treatment and method (based on Fourier harmonic analysis) suitable for qualitative estimation of the efficiency of the treatment is proposed.
Anotace česky
Dopad hlasových poruch u profesi, kde je hlas pracovním prostředkem je dvojí, neboť má jednak vliv na kvalitu života postižených a také zatěžuje společnost náklady, potřebnými na léčení. Učitel se pohybuje vysoko na hladině hlasové zátěže. V práci jsou uvedeny výsledky, získané při léčení hlasových poruch a je zde navržena metoda (založená na Fourierovské harmonické analýze), umožňující kvalitativně hodnotit míru zlepšení hlasu.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 14. 5. 2024 04:14