2006
A Note on Subjective and Objective Assessments of Voice Disorders in Teachers
FROSTOVÁ, Jana a Vladislav NAVRÁTILZákladní údaje
Originální název
A Note on Subjective and Objective Assessments of Voice Disorders in Teachers
Název česky
Poznámka k objektivnímu a subjektivnímu vyhodnocování hlasových poruch učitelů
Autoři
FROSTOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant) a Vladislav NAVRÁTIL (203 Česká republika)
Vydání
I. Saint Petersburg, June 28 - 30, 2006, Care of Educational Institutions about Children Health. Materials of International Scientific Symposium, od s. 121-123, 3 s. 2006
Nakladatel
Russian Ministery of Education, Association of Saint Petersburgs Valeologists
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
30105 Physiology
Stát vydavatele
Rusko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/06:00017000
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
5-7434-0349-X
Klíčová slova anglicky
Voice disorders. Voice. Teachers. Sound. Fourier analysis
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 22. 8. 2006 13:35, prof. RNDr. Vladislav Navrátil, CSc.
V originále
The importance of voice and its use as means of work is substantial in some professions, although demands made on voice may differ in different jobs. Voice problems exercise negative influenceon the efficiency of work at school and more than 20 per cent of teachers are sometimes on sick leave because of their voice problems. In the work there are presented the results obtained by special treatment and method (based on Fourier harmonic analysis) suitable for qualitative estimation of the efficiency of the treatment is proposed.
Česky
Dopad hlasových poruch u profesi, kde je hlas pracovním prostředkem je dvojí, neboť má jednak vliv na kvalitu života postižených a také zatěžuje společnost náklady, potřebnými na léčení. Učitel se pohybuje vysoko na hladině hlasové zátěže. V práci jsou uvedeny výsledky, získané při léčení hlasových poruch a je zde navržena metoda (založená na Fourierovské harmonické analýze), umožňující kvalitativně hodnotit míru zlepšení hlasu.
Návaznosti
MSM0021622421, záměr |
|