D 2006

A Note on Subjective and Objective Assessments of Voice Disorders in Teachers

FROSTOVÁ, Jana a Vladislav NAVRÁTIL

Základní údaje

Originální název

A Note on Subjective and Objective Assessments of Voice Disorders in Teachers

Název česky

Poznámka k objektivnímu a subjektivnímu vyhodnocování hlasových poruch učitelů

Autoři

FROSTOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant) a Vladislav NAVRÁTIL (203 Česká republika)

Vydání

I. Saint Petersburg, June 28 - 30, 2006, Care of Educational Institutions about Children Health. Materials of International Scientific Symposium, od s. 121-123, 3 s. 2006

Nakladatel

Russian Ministery of Education, Association of Saint Petersburgs Valeologists

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

30105 Physiology

Stát vydavatele

Rusko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/06:00017000

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

5-7434-0349-X

Klíčová slova anglicky

Voice disorders. Voice. Teachers. Sound. Fourier analysis

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 22. 8. 2006 13:35, prof. RNDr. Vladislav Navrátil, CSc.

Anotace

V originále

The importance of voice and its use as means of work is substantial in some professions, although demands made on voice may differ in different jobs. Voice problems exercise negative influenceon the efficiency of work at school and more than 20 per cent of teachers are sometimes on sick leave because of their voice problems. In the work there are presented the results obtained by special treatment and method (based on Fourier harmonic analysis) suitable for qualitative estimation of the efficiency of the treatment is proposed.

Česky

Dopad hlasových poruch u profesi, kde je hlas pracovním prostředkem je dvojí, neboť má jednak vliv na kvalitu života postižených a také zatěžuje společnost náklady, potřebnými na léčení. Učitel se pohybuje vysoko na hladině hlasové zátěže. V práci jsou uvedeny výsledky, získané při léčení hlasových poruch a je zde navržena metoda (založená na Fourierovské harmonické analýze), umožňující kvalitativně hodnotit míru zlepšení hlasu.

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století