KOVALČÍK, Vít and Jiří SOCHOR. Fast Rendering of Complex Dynamic Scenes. In Theory and Practice of Computer Graphics 2006. Germany: Eurographics Association, 2006, p. 81-87. ISBN 3-905673-59-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Fast Rendering of Complex Dynamic Scenes
Name in Czech Rychlé vykreslování složitých dynamických scén
Authors KOVALČÍK, Vít (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jiří SOCHOR (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Germany, Theory and Practice of Computer Graphics 2006, p. 81-87, 7 pp. 2006.
Publisher Eurographics Association
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Country of publisher Germany
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14330/06:00017012
Organization unit Faculty of Informatics
ISBN 3-905673-59-2
Keywords in English 3D; rendering; dynamic scenes; complex scenes; occlusion culling
Tags 3D, complex scenes, dynamic scenes, occlusion culling, rendering
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: RNDr. Vít Kovalčík, Ph.D., učo 4269. Changed: 23/4/2011 07:41.
Abstract
We present a novel algorithm capable of rendering complex dynamic scenes at high frame rates. The key part of the algorithm is occlusion culling which is performed by an optimized usage of the hardware occlusion queries. The spatial organization of the scene using 2-level BSP-like hierarchy helps to speed up evaluating full and partial occlusion of the objects. The algorithm handles both static and dynamic objects and places no restrictions on the shape of objects.
Abstract (in Czech)
Uvádíme nový algoritmus schopný vykreslovat složité dynamické scény s velkým počtem snímků za vteřinu. Klíčovou část algoritmu tvoří okluzní odstřel, který je prováděn optimalizovaným použitím hardwarových okluzních dotazů. Scéna je organizována do dvouúrovňového hierarchie stromů, podobným BSP, což umožňuje nejen rychlejší vyhodnocování zakrytí, ale i částečnou okluzi objektů. Algoritmus dokáže zpracovat jak statické, tak dynamické scény a neklade žádná omezení na tvar objektů.
Links
LC06008, research and development projectName: Centrum počítačové grafiky (Acronym: CPG)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Center of Computer Graphics
PrintDisplayed: 14/10/2024 16:06