C 2006

How Czech pupils assess geography textbooks

KNECHT, Petr

Základní údaje

Originální název

How Czech pupils assess geography textbooks

Název česky

Jak hodnotí čeští žáci učebnice

Autoři

KNECHT, Petr (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Karlsruhe, Research on Learning and Teaching in Primary Geography. od s. 129-147, 18 s. Karlsruher Padagogische Studien - Band 7, 2006

Nakladatel

Padagogische Hochschule

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/06:00017045

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

3-8334-5298-6

Klíčová slova anglicky

Educational research; textbooks research; textbooks assessment

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 3. 6. 2015 21:57, doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D.

Anotace

V originále

How do Czech pupils assess their geography textbooks? The subject of the research described, often neglected in the textbook research, is the textbook pupil interaction. What are the prime criteria for a pupil to judge a textbook? What characteristics should a textbook have to attract the pupil and provide the motivation to study? Is it its design that appeals above all, or is its content appraised as well? What do pupils require from textbooks? What textbooks do they like? The sample of 54 pupils helps the author find out what the ideal Geography textbook might look like.

Česky

Hodnocení učebnic zeměpisu z pohledu žáků 2. stupně základních škol Předmětem popisovaného výzkumu je interakce učebnice-žák, která je v rámci výzkumu učebnic poměrně opomíjena. Dle jakých prvotních kriterií hodnotí žák učebnici? Jaké vlastnosti by měla mít učebnice, aby žáky zaujala a případně motivovala ke studiu? Je to pouze estetická stránka nebo žáci hodnotí i obsah učebnice? Jaké požadavky mají žáci v souvislosti s učebnicemi? Jak se žákům učebnice líbí? Na vzorku 54 žáků se autor snažil nalézt odpověď na otázku, jak by dle jejich mínění měla vypadat ideální učebnice zeměpisu.

Návaznosti

LC06046, projekt VaV
Název: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání