2005
Komponentově-sémantická analýza českých publicistických idiomů a frazémů
KREJČÍ, PavelZákladní údaje
Originální název
Komponentově-sémantická analýza českých publicistických idiomů a frazémů
Název anglicky
Component and semantic analysis of the Czech journalistic idioms and phrasems
Autoři
KREJČÍ, Pavel (203 Česká republika, garant)
Vydání
Blagoevgrad, Jubileen slavističen sbornik, od s. 172-180, 9 s. 2005
Nakladatel
Jugozapaden universitet "Neofit Rilski" - universitetsko izdatelstvo
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Bulharsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/05:00020020
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
954-680-359-6
Klíčová slova anglicky
Czech phrasems and idioms -- Phrasems and idioms in journalistic texts
Změněno: 17. 8. 2006 12:04, doc. Mgr. Pavel Krejčí, Ph.D.
V originále
Velká část idiomů a frazémů používaných v českých publicistických textech obsahuje coby klíčový komponent označení části lidského těla, pojmenování lidských produktů spjatých s každodenním životem, ale také výrazy spojené se soutěžením v nejširším smyslu slova (hry, sport, boj).
Anglicky
The Czech journalists mostly use phrasemes containing the names of parts of the human body, names from the sphere of the human home and dwelling, and components from the sphere of competitions (sport and games, fight and military). The phraseological semantics of the phraseme motivated by the key component is present mainly in phrasemes from the spheres of home and dwelling, competition and living nature.
Návaznosti
GP405/02/D164, projekt VaV |
|